شهید آوینی


قرآن و تأثیرات آن بر زندگی طبیعی انسان

گروه بین‌الملل: پروفسور كریم غنیم، استاد دانشگاه الازهر مصر در یادداشتی كه در سایت «اسلام آن‌لاین» آمده یادآور شده است كه بر اساس قرآن و تعالیم آن، تمامی مشكلات حیاتی انسان از جمله آلودگی هوا، آلودگی دریاها، بیماری‌های روحی، بیماری‌ها جسمی و غیره از طریق تعالیم قرآنی قابل حل است.

پروفسور غنیم با بیا مطلب این در توضیح ادعای خود با تشریح حركت زمین به دور خورشید و دیگر وقایع طبیعی از لحاظ علمی به دو آیه قرآن اشاره كرده و می‌نویسد: «و از میان مردم كسی است كه در زندگی این دنیا سخنش تو را به تعجب وا می‌دارد، و خدا را در آنچه بر دل دارد گواه می‌گیرد، و حال آنكه او سخت‌ترین دشمنان است و چون برگردد (یا ریاستی یابد) كوشش می‌كند كه در زمین فساد نماید و كشت و نسل را نابود سازد، و خداوند تباهكاری را دوست ندارد.» (بقره آیات 204 و 205)
«به سبب آنچه دست‌های مردم فراهم آورده، فساد در خشكی و دریا نمودار شده است، تا (سزای) بعضی از آنچه را كه مرتكب شده‌اند به آنان بچشاند، باشد كه بازگردند.»
این استاد دانشگاه در ادامه می‌نویسد: انسان خود با بی‌توجهی به توصیه‌های قرآنی باعث آلودگی و فساد در زمین شده است. او با آلوده كردن دریاها، هوا و زمین حیات خود را به خطر انداخته است. قرآن در این آیات این اعمال زشت انسان را پیش‌بینی كرده و گفته است كه انسان با این كارهایش باعث نابودی خود می‌شود.

این پژوهشگر قرآنی با استناد به آیه: «و با آنچه خدایت داده سرای آخرت را بجوی و سهم خود را از دنیا فراموش مكن، و همچنان‌كه خدا به تو نیكی كرده و نیكی كن و در زمین فساد مجوی كه خداوند فساد‌گران را دوست نمی‌دارد.» (سوره قصص آیه 77) از انسان‌ها و به خصوص مسلمین می‌خواهد كه با پیروی از دستورات قرآن حیات خود را از نابودی نجات دهند و از این طریق آخرت خود را نیز بجویند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo