شهید آوینی


انتقاد شديد فرزندان شهدا از معضلات دانشگاه شاهد

به تازگي شماري از دانشجويان دانشگاه شاهد، در نامه شديداللحني، از مشكلات متعدد اين دانشگاه گلايه كرده‌‌اند.

بر اساس نامه مذكور، يكي از مسؤولان اين دانشگاه، در پاسخ به درخواست يكي از دانشجويان، به گوش او سيلي زده و پس از آن، به مقام بالاتري منصوب شده است.

همچنين پس از گذشت 14 سال از عمر اين دانشگاه، به رغم دريافت بودجه‌هاي فراوان از پنج نهاد مختلف، رتبه اين دانشگاه در رديف سي‌ونهم در ميان 43 دانشگاه (با ارايه تنها 4 مقاله) قرار گرفته و تاكنون حتي يك عضو هيأت علمي با درجه استادي حضور ندارد و مثلا استاد يكي از دروس تخصصي كامپيوتر، فردي با مدرك فوق‌ديپلم كامپيوتر است.

دانشجويان از اينكه در كتابخانه مركزي اين دانشگاه، كتب علمي مورد نياز دانشجويان پيدا نمي‌شود، انتقاد كرده و افزوده‌اند: در اوايل سال، دانشجويان تحصن كردند كه چرا آب قطع شد، اما الان هم آب و هم برق قطع مي‌شود.... وقتي آقايان از رياست گرفته تا به پايين تا اتاق كارشان رسانده مي‌شوند، نمي‌توانند حس كنند، حال دانشجو را هنگامي كه براي رفتن از درب ورودي تا دانشكده‌ها يا ساختمان مركزي، زير آفتاب داغ تابستان و سرماي زمستان چه صفايي مي‌كند.

دانشجويان نگارنده اين نامه، همچنين از مسؤول نهاد رهبري در اين دانشگاه انتقاد كرده‌اند كه به نظر شما فلسفه وجودي نهاد رهبري در دانشگاه‌ها چيست؟ آيا نه اين است كه وقتي همه درها به روي دانشجو بسته مي‌شود، به نهاد مراجعه كند و نهاد مأمن دانشجو باشد؟ اما شما براي ما تبيين كنيد، چند بار براي دفاع از حق دانشجو در صف دانشجو ايستاده‌ايد؟ و يا چند بار براي حمايت از دانشجو در مقابل آقايان ايستاديد؟

در اين نامه خطاب به مسؤول نهاد آمده است: گويا در اين دانشگاه روندي مشاهده مي‌شود كه سعي دارد، دانشجوي دانشگاه شاهد از لحاظ علمي، سياسي، فرهنگي عقب‌مانده باشد و عده‌اي خواسته يا ناخواسته به آن دامن مي‌زنند.

اين دانشجويان همچنين از حجت‌الاسلام رحيميان، رياست سابق بنياد شهيد و نماينده كنوني رهبري در اين بنياد، انتقاد كرده‌اند كه وي به جاي حضور در ميان دانشجويان و درك مشكلات آنان، به گزارش‌هاي مسؤولان دانشگاه بسنده كرده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo