شهید آوینی

 
همایش بین‌المللی «اندیشه امام (ره) در نگاه اندیشمندان جهان» آغاز به كار كرد
 همایش بین‌المللی دو روزه «اندیشه امام (ره) در نگاه اندیشمندان جهان» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور اكبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افتتاح شد.

همایش بین‌المللی اندیشه امام (ره) در نگاه اندیشمندان جهان با حضور بیش از صد و بیست نفر از اندیشمندان، مترجمان و نویسندگانی كه در بیست و پنج سال گذشته درباره امام خمینی (ره) اثر و یا مقاله‌ای را ارائه داده‌اند و همچنین متفكران و نویسندگان داخلی كه در زمینه اندیشه و مكتب امام خمینی (ره) تجربیات ارزشمندی را داشته‌اند، افتتاح شد.

در این همایش كه با حضور و سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد، سید حسن خمینی، خانم زهرا مصطفوی و اندیشمندانی از كشورهای آذربایجان، تایلند، كویت، استرالیا، آلمان، تركیه، اندونزی، روسیه، فیلیپین، ژاپن، قزاقستان، بنگلادش، سوریه، لبنان، پاكستان، سومالی، مصر، انگلیس، مكزیك، فرانسه، نروژ، هند، كنیا، بوسنی، اوگاندا، سنگال، چین، مقدونیه، اردن و مالزی شركت دارند.
مقدم، دبیر همایش طی سخنانی در شروع كار آن هدف از برگزاری این همایش را تقدیر و تشكر از كسانی دانست كه طی دو دهه و نیم گذشته در داخل و خارج از كشور اثری را در رابطه با امام خمینی (ره) ارائه كرده‌اند كه این مسؤولیت سال گذشته در برنامه‌ریزی‌ها به عهده مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قرار گرفت.

بنابراین گزارش، امام و انقلاب، امام و اسلام سیاسی، امام و معضلات كنونی جهان اسلام، امام و نقش دین در جامعه و حكومت، امام و جنبش‌های اسلامی، امام و وحدت در میان مسلمین، تقابل مفاهیم شهادت و تروریسم، امام و فلسطین، امام و نقش زنان در حركت اسلامی، ولایت و مرجعیت و رهبری در دیدگاه امام، شخصیت امام، امام و هجوم فرهنگ غرب، امام و روابط بین‌الملل، امام عرفان و اخلاق از جمله محورها و موضوعات همایش است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo