شهید آوینی
 
 نمایشگاهی از صحنه شكنجه عراقی ها در آمریكا پس از تهدید ، تعطیل شد

نمایشگاه « گای كالول » نقاش معروف آمریكایی در « سانفراسیسكو » كه صحنه ای از شكنجه عراقی ها توسط سربازان آمریكایی و انگلیسی در زندان ابوغریب را به تصویر كشیده بود ، در پی اهانت و تهدید افراد ناشناس تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سانفرانسیسكو ، خانم « لوری هی » صاحب این نمایشگاه اعلام كرد : در طول چند روزبرپایی این نمایشگاه كه تابلویی از شكنجه عراقی ها به نمایش درآمده بود ، معترضان علاوه بر پرتاب تخم مرغ گندیده به سوی نمایشگاه ، وی را نیز مورد ضرب و شتم قرارداده و به صورت وی آب دهان انداخته اند.

آثار نقاشی به نمایش گذاشته شده « گای كالول » هنرمند آمریكایی دراین نمایشگاه سه سرباز آمریكایی را نشان می دهد كه از گوشه چشم ، گروهی از مردان برهنه عراقی را تماشا می كنند كه با كیسه سر آنها را پوشانده و سیم برق به بدن آنها متصل كرده اند.
در این اثر همچنین پرچم آمریكا كه به یونیفورم یكی از سرباز این كشور دوخته شده ، خون آلود می باشد و در زمینه نقاشی ، سربازی با عینك آفتابی از زنی با چشمان بسته ، محافظت می كند.
خانم « لوری هی » علت تعطیلی نمایشگاه را حفظ سلامت و امنیت دو فرزند چهار و 14 ساله خود ذكر كرد كه اغلب او را تا محل برپایی نمایشگاه همراهی می كردند.
نمایشگاه نقاشی « گای كالول » هنرمند آمریكایی كه با عنوان « سواستفاده » ، گشایش یافته بود پس از دوهفته فعالیت ، تعطیل شد.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo