شهید آوینی


‎زندانبانان زندان ابو غریب تابعیت اسراییلی دارند
رسوایی جدید سردمداران کاخ سفید

مطبوعات آمریکا تصویر یکی از نگهبانان زندان ابوغریب را منتشر کرده اند که بر روی بازویش پرچم اسراییلی خالکوبی شده است.

روزنامه" الوطن" چاپ عربستان سعودی امروزنوشت: این تصویرنشان می دهد نگهبان زندان مخوف ابوغریب ملیت دوگانه اسراییلی و آمریکایی دارد.

این تصویر ثابت می کند آنچه را که اخیرا درباره دخالت اسراییل در روابط خارجی آمریکا با هدف تشدید بحران و تنش میان اعراب و آمریکا گفته می شود صحیح است.

این روزنامه درادامه می افزاید: تشدید بحران و تنش میان اعراب وآمریکا یکی ازهدف های دائمی اسراییلی ها است .

 گزارشات این روزنامه ها به " گروههای مشخص" درداخل نیروهای مسلح آمریکا اشاره کرده که دائما آنها را وادارمی کنند درجهت تشدید عملیات برضد عراقیها تلاش کنند.

این درخواستها با مخالفت علنی اکثرفرماندهان نظامی مواجه شد اما این درخواستها همیشه دربرخی ازمطبوعات معروف اسراییل از تایید و حمایت کورکورانه آریل شارون نخست وزیر اسراییل برخوردار می شد.

سوالی که هم اکنون درباره این تصویر مطرح می شود این است که چگونه افراد این گروهها می توانند به نگهبانان زندان ابو غریب بپیوندند و یا به افرادی که مسئولیت بازجویی از زندانیان عراقی را به عهده دارند ملحق شوند؟

علاوه براین چرا رسانه ‌های گروهی  آمریكا، این عكس را كه به روشنی، منبع و مصدر اصلی عامل رسوایی‌های زندان ابوغریب را مشخص می‌كند منتشر کرده اند ؟

ژنرال "آنتونی زینی" فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا درمنطقه (درپنتاگون) درگفتگو با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" آمریکا گفت: اسراییلیها و طرفدارانشان یعنی نومحافظه کاران در آمریکا، مسئولان اصلی شکستهای دولت جرج بوش درعراق هستند.
نومحافظه کاران همان کسانی هستند که مدیریت حملات پیگیری را درواشنگتن علیه دولت عربستان سعودی درطول سه سال گذشته هدایت کردند.

سه روز قبل، " ارنست هولنجز" عضو مجلس سنای ازایالت "ساوت کارولینا"جنوبی گفته بود: من درهمین مجلس ازمقاله ای که درباره اسراییلیها نوشتم ، دفاع کردم .
وی دراین مقاله  اسراییل و نومحافظه کاران را به تلاش برای به  درد سرانداختن آمریکا درزمینه مسائل گوناگون خاورمیانه با هدف مخدوش کردن جایگاه این کشوردر نزد افکارعمومی،  مسلمانان و اعراب و نیزتلاش برای قطع رابطه آمریکا با کشورهای عربی متهم کرد.
وی گفت : همین امورباعث شده تا در پی قطع رابطه آمریكا با كشورهای عرب، اسراییل به عنوان میانجی بین كشورهای منطقه و كشور ابرقدرت جهان (آمریكا) ایفای نقش كند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo