شهید آوینی


تحصن چند تن از اعضای شورای حکومت انتقالی عراق در کوفه
چند تن از اعضای شورای حکومت انتقالی عراق در اعتراض به هتک حرمت اماکن مقدس در مسجد شهر کوفه دست به تحصن زدند.

به نقل ازپایگاه اینترنتی ایلاف، درحالی که هیاتی متشکل ازجمعی از اعضای شورای حکومت انتقالی عراق تحصن خود را در مسجد السهله کوفه آغاز کردند، موفق الربیعی مشاورامنیت ملی عراق اعلام کرد: نیروهای آمریکایی به آتش بسی که مقتدی صدر در نجف اعلام کرد متعهد هستند و این درحالی است که منابع آمریکایی از آغازعقب نشینی شبه نظامیان مقتدی صدر از شهر نجف خبرمی دهند.

از شهرکوفه خبر می رسد که تعدادی از اعضای شورای حکومت انتقالی عراق به مدت یکساعت درمسجد اصلی این شهر تحصن کرده وسپس به نجف رفتند واز حرم علوی دیدار و تحصن خود را در این مرقد ادامه دادند.

عبدالکریم المحمداوی، احمد چلبی و سلامه الخفاجی از جمله اعضای شورای حکومت انتقالی بودند که به همراه نمایندگان بیش از20حزب سیاسی اقدام به برگزاری تحصن کردند.

اعضای این هیاتپس از آغاز تحصن در مسجد کوفه با برپایی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند: خواستار توقف هتک حرمت مقدسات، خروج مظاهر مسلحانه از اماکن مقدس و درپیش گرفتن راه حل مسالمت آمیز هستند.
اعضای اینن هیات تاکید کردند: روند تعیین واختیار دولت آینده عراق بدون مشورت با ملت عراق به پیچیدگی بیشتراوضاع سیاسی خواهد انجامید.
منابع مطلع پیش بینی می کنند: این هیات دیدار هاییرا با آیت الله علی سیستانی از مراجع عراق، مقتدی صدر وسران عشایر با هدف آرام کردن اوضاع بحرانی شهرنجف داشته باشند ،البته بعید نیست که این دیدارها منجربه میانجیگری میان نظامیان آمریکایی و مقتدی صدروایجاد تحرک درآتش بس اعلام شده شود .

صدردرطرح آتش بسی که شب گذشته آن را اعلام کرد با خروجشبه نظامیان خود ازشهرنجف به استثنای اعضایی که اهل این شهرهستند درمقابل عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شهر نجف و بازگشت به مراکزاستقرار خود ودادن فرصت مناسب به نیروهای پلیس عراق برای برقراری امنیت و آرامش در شهر نجف موافقت کرد.

مقتدی صدر همچنین در نامه ای به مرجعیت شیعه ازآنها خواست تا با بحث و گفتگو، سرنوشت سپاه المهدی ( شبه نظامیان مقتدی صدر) را بررسی کنند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo