شهید آوینی
 
کنفرانس زنان در جهان اسلام‎
 کنفرانسی تحت عنوان " زنان در جهان اسلام - مسلمانان در آلمان " قرار است امروز در محل وزارت امورخارجه این کشور برگزار شود .

به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آلمان ، " کرستین مولر " یکی از مقامات وزارت امورخارجه آلمان با اعلام این خبر افزود :  نمایندگانی از 20 کشور مسلمان با حضور در این کنفرانس به بررسی موقعیت زنان در جهان اسلام می پردازند .  

وی در ادامه خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی بحث پیرامون رابطه کشورهای اروپایی بخصوص آلمان با اسلام بسیار ضروری به نظر می رسد .
مولر با اشاره به حضور زنان مسلمان مطرح در این کنفرانس تصریح کرد : زنان مسلمان در کشورهای مختلف دارای موقعیت های مختلفی هستند که باید به آن توجه شده و به آنها بها داد .
وی همچنین اظهار داشت :  زنان در برخی موارد نیازمند در اختیار داشتن امکاناتی هستند که باید با بررسی های لازم این امر تحقق پذیرد .مولر یکی دیگر از محورهای برگزاری کنفرانس امروز را بررسی جایگاه و موقعیت مسلمانان در آلمان خواند .

گفتنی است همزمان با طرح موضوع  حجاب در آلمان که در ماههای گذشته در این کشور بعنوان یکی ازموارد اختلافی بین احزاب و گروههای سیاسی طرفدار آزادی وحقوق اقلیتها از یکسو ومخالفان استفاده از حجاب مطرح شده است تاکنون دیدگاههای مختلفی در این باره ابراز گردیده که در نهایت به تصویب قانون منع حجاب در برخی ایالتهاوعدم تصویب آن در بسیاری از ایالات منجر گردید.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo