شهید آوینی
 
ربودن 70 دانشمند و کارشناس عراقی توسط موساد‎

هفته‌نامه «المنار» لبنان روز دوشنبه از استقرار یك پایگاه جاسوسی بزرگ رژیم صهیونیستی در عراق برای ربودن ده‌ها نفر از دانشمندان عراقی و خارج كردن آنها از این كشور خبر داد. هفته‌نامه «المنار» لبنان، به نقل از منابع موثق عراق اعلام كرد: یك شبكه‌ جاسوسی گسترده که هم‌اکنون مستقیما از سوی سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) اداره می‌شود، در عراق تشكیل شده است.

سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) دانشمندان عراقی را در محلی نگهداری می‌كند كه دیگر دانشمندان مختلف جهان، از جمله دانشمندان هسته‌ای لیبی، در آن محل نگهداری می‌شوند؛ زیرا معمر قذافی، رهبر لیبی، اخیرا دانشمندان هسته‌‌ای خود را به همراه برنامه‌های هسته‌ای این کشور، به آمریكا تحویل داده است.

به نوشته این هفته‌نامه، این شبكه‌ جاسوسی با حمایت كامل آمریكا در عراق به تعقیب و ربودن دانشمندان عراقی و کارشناسان تسلیحاتی که ریاست تیم عملیاتی سلاح‌ها را در دوران حکومت صدام دیکتاتور به عهده داشتند، اقدام کرده و سپس جهت بازجویی این افراد، آنان را به زندان‌های سری در خارج از عراق منتقل می‌‌كند.

همین منابع افزودند: این اقدام اسراییل با در نظر گرفتن احتمال افشای برخی از برنامه‌‌های تسلیحاتی نظام سابق عراق و با هماهنگی سازمان سیا انجام می‌‌گیرد و تاكنون بیش از70 نفر از دانشمندان عراقی كه در ارتباط با دولت سابق عراق بودند، ربوده شده‌ و در زندان‌های سری خارج از خاورمیانه نگهداری می‌شوند. برخی منابع یاد آورشدند که آمریکا تاکنون بیش از 70 دانشمند عراقی را در خارج از اردوگاه‌های منطقه خاورمیانه منتقل کرده است.

به گفته منابع موثق عراقی، بسیاری از دانشمندان عراقی كه نخواستند با «موساد» یا «سیا» همكاری كنند، به دست اعضای این سازمان‌ها به قتل رسیدند؛ زیرا «موساد» و «سیا» بر این اعتقادند كه زنده ماندن دانشمندان هسته‌ای كشورها، به ضرر منافع اسراییل و آمریكاست، بنابراین سیاست ترور را باید برای این افراد دنبال كرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo