شهید آوینی
 
یك روزنامه آمریكایی تصاویر جدیدی از رسوایی زندان ابوغریب منتشر كرد 
واشنگتن پست امروز با انتشار برخی جزئیات موجود در پرونده مربوط به رسوایی ابوغریب، پرده از ابعاد جدیدی از این رسوایی اخلاقی ارتش آمریكا در عراق برداشت.
بازرسان ارتش آمریكا پرونده مفصلی شامل صدها عكس و فیلم كوتاه و متن بازجویی از زندانیان عراقی برای دادگاه نظامی هفت سرباز آمریكایی متهم به شكنجه و تحقیر زندانیان عراقی تهیه كرده‌اند.

واشنگتن پست به نقل از برخی قسمت‌های این پرونده نوشت: زندانیان عراقی در زندان ابوغریب بدست سربازان زن آمریكایی مورد تحقیر جنسی قرار می‌گرفتند و در برخی موارد نیز مجبور می شدند از فضولات تغذیه كنند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریكا به واشنگتن پست گفت:«جزئیات عكس‌ها و تصاویر ویدئویی موجود در این پرونده با تصاویری كه اوایل این ماه در یك نشست خصوصی به نمایندگان آمریكا نشان داده شد، مطابقت می‌كنند.»

 

 
در تصویری دیگر یك زندانی عراقی كه دستانش از پشت به هم بسته شده است در مقابل یك سگ سیاه بزرگ زانو زده و یك سرباز آمریكایی این سگ را با فاصله اندكی از وی نگاه داشته است.

و تصاویری دیگر از جنایاتی که اشغال گران انجام داده اند

 

 

 

 

 

زندانیان عراقی در بخشی از پرونده 65 صفحه‌ای اعلام كردند كه در زندان ابوغریب همانند حیوان با آنها رفتار شده است .
"حیدر صابر عابد مكتوب العبودی" گفت :«سربازان آمریكایی ما را مجبور می كردند مانند سگ بر روی چهاردست و پا راه برویم و اگر این كار را نمی‌كردیم ما را مورد ضرب و شتم قرار می دادند.
به گفته بسیاری از زندانیان عراقی آنها به محض ورود به زندان مجبور بودند در مقابل زندانبانان برهنه شوند و تا چند روز برهنه باقی بمانند .
برخی از آنها همچنین اعلام كردند یك مترجم آمریكایی، یك پسر 15 تا 18 ساله عراقی را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo