شهید آوینی
 
راهپیمایی ضد اشغالگری مردم تهران برگزار شد 

راهپیمایی ضد آمریكایی مردم تهران در محكومیت اقدامات اشغالگران آمریكایی در هتك حرمت عتبات عالیات، صبح امروز با حضور بسیار گسترده مردم برگزار شد در این راهپیمایی جمعی از وزراء، مسؤولان لشگری و كشوری در كنار دیگر اقشار مردم جنایات و هتاكی‌های اشغالگران عراق را محكوم كردند.

بنابراین گزارش، در این راهپیمایی مردم ضمن حمل پلاكاردها و پارچه نوشته‌هایی، با سردادن شعارهایی خشم و انزجار خود را علیه سیاست‌های بوش و بلر و اشغالگران عراق اعلام نمودند.

راهپیمایان با آتش زدن پرچم‌های آمریكا و انگلیس و آدمك‌های بوش و بلر نفرت خود را نسبت به هتك حرمت عتبات عالیات و كشتار ملت بی‌دفاع و مظلوم عراق نشان دادند. در این راهپیمایی حضور عده‌ای از زنان و مردان كفن‌پوش نشان از آمادگی برای جانفشانی در راه حفظ حریم مقدسات داشت.

پس از گردهمایی مردم در میدان انقلاب و قرائت قطعنامه راهپیمایی مردم با سردادن شعارهایی از قبیل وای اگر خامنه‌ای حكم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند كه جوابم دهد، مرگ بر آمریكا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، خون حسینیان به جوش آمده روز شكست و مرگ بوش آمده و ... اشغالگران را از ادامه اشغال و جنایت برحذر داشتند.

در این مراسم قطعنامه ضد آمریكایی مردم تهران قرائت شد و با تكبیر حاضران مورد تایید قرار گرفت. در این قطعنامه آمده است: در این روزها در كشور همسایه و مسلمان عراق ندای هل من ناصر بلند است و ملت مظلوم عراق دهها سال تحت ظلم و استبداد رژیم بعثی بوده‌اند و امروز در دام اشغالگران و متجاوزان اسیر و گرفتار شده است.

در ادامه قطعنامه آمده است: عراق امروز صحنه مبارزه مسلمانان و گروههای مختلف در كسب استقلال، دین خواهی و بیرون راندن متجاوزان است و اشغالگران مدعی دموكراسی، آزادی، حقوق بشر بر سر ملت مظلوم و آواره عراق بمب می‌ریزند، خانه‌های آنها را ویران می‌كنند و سخن از به ارمغان آوردن دموكراسی برای عراق دارند. این قطعنامه با بیان اینكه ملت بزرگوار و انقلابی ایران اسلامی به ویژه مردم غیور و نستوه تهران در این راهپیمایی بزرگ همبستگی خود را با ملت مظلوم عراق و اعلان نفرت و انزجار از اشغالگران و متجاوزان به سر كردگی آمریكای جنایتكار اعلام می‌نماید آمده است: ما اعلام می‌كنیم كه اشغال افغانستان و عراق سرآغاز لشگركشی استكبار به سركردگی آمریكای جنایتكار علیه جهان اسلام بوده و از همه مسلمانان صریحاً می‌خواهیم با حفظ وحدت و ابتكار عمل، بیش از این اجازه مداخله در امور مسلمانان را روا ندانند.

در این اطلاعیه با تاكید بر اینكه علت اصلی مصیبت‌ها و آلام وارده به مردم مظلوم عراق حضور نیروهای اشغالگر است، راهپیمایان خواهان خروج بی‌قید و شرط اشغالگران از عراق و واگذاری امور به دست مردم براساس هر عراقی یك رای شدند.

این قطعنامه می افزاید: ما ملت عراق به ویژه برادران و خواهران شیعه و اهل تسنن را به حفظ وحدت، اتحاد و پرهیز از اختلاف دعوت نموده و از آنان می‌خواهیم كه دفاع از تمامیت ارضی، منافع ملی، كیان روحانیت حوزه‌های عملیه را با رهبری مرجعیت و روحانیت متعهد دنبال نمایند.

در این قطعنامه، هتك حرمت و جسارت اشغالگران به عتبات عالیات در عراق بشدت محكوم شده و آمده است: ما این گستاخی را بشدت محكوم و به نیروهای اشغالگر به ویژه آمریكا و انگلیس شدیداً هشدار می‌دهیم كه عواقب ناشی از استمرار این نابخردی‌ها متوجه اشغالگران خواهد شد.  ما از افكار عمومی و ملل آزادیخواه جهان انتظار داریم ضمن حمایت خود از ملت مظلوم عراق، سیاستهای یك جانبه گرایی آمریكا كه جهان را دستخوش آشوب، ناامنی، جنگ، گسترش خشونت و تروریسم و پایمال كردن حقوق بشر كرده است را محكوم نمایند.

در این قطعنامه با بیان اینكه ما از سازمان ملل متحد و سایر مجامع بین‌المللی صریحاً می‌خواهیم با تشكیل اجلاس فوق‌العاده اقدامات ضد انسانی و ناقض حقوق بشر اشغالگران آمریكایی و انگلیسی و سایر متحدان آنها را محكوم و با اتخاذ تدابیر مناسب به خروج اشغالگران از كشور عراق اقدام نمایند، آمده است: ما ضمن حمایت مجدد از انتفاضه ملت فلسطین بر این باوریم كه تنها راه اصولی تحقق حقوق مشروع این ملت مظلوم و ستمدیده استمرار انتفاضه، حفظ وحدت گروههای جهادی، طرد طرحهای سازشكارانه و مقابله با صهیونیسم غاصب كه شریك جنایات آمریكاست، می‌باشد.

راهپیمایان در پایان قطعنامه تاكید كردند: ما بار دیگر بیعت ناگسستنی خود را با اسلام، انقلاب، آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اعلام و گوش به فرمان ولی امر خود در جهت انجام تكلیف و اجابت فرامین رهبری می‌باشیم.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo