شهید آوینی



 رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار با رئیس و اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با استقبال از گسترش همه جانبه روابط دو كشور افزودند: هیچگاه نباید منافع كشور و ملت خود را به علایق قدرتهای بزرگ گره زد، زیرا سلطه جریان جهانی برای منافع دیگر كشورها هیچ اهمیتی قائل نیستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به احساسات برادرانه و دوستانه ملت ودولت ایران نسبت به ملت بوسنی و هرزه‌گوین افزودند: بسیار خرسندیم كه جنگ‌های داخلی ویران كننده در بوسنی پایان یافته و پیروان ادیان مختلف، زندگی صلح‌آمیزی را در كنار یكدیگر می گذرانند و این كشور با آرامش و ثبات، به سوی بازسازی و پیشرفت حركت می‌كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند: جمهوری اسلامی ایران، تجربیات ارزنده خود را در بازسازی و سازندگی، در اختیار بوسنی و هرزه‌گوین می‌گذارد.

ایشان عملكرد آمریكایی‌ها در عراق و شكنجه وحشیانه زندانیان عراقی به دست نظامیان آمریكایی را نشانه ماهیت سلطه‌جویانه قدرتهای مداخله‌گر دانستند و خاطر نشان كردند: هیچگاه نباید منافع كشور و ملت خود را به علایق قدرتهای بزرگ گره زد، زیرا سلطه جریان جهانی برای منافع دیگر كشورها هیچ اهمیتی قائل نیستند.

در این دیدار كه آقای خاتمی رئیس جمهوری نیز حضور داشت، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزه‌گوین، با قدردانی از كمكها وحمایت‌های ملت و كشور ایران از بوسنی و هرزه‌گوین گفت: در این سفر از پیشرفت و توسعه ایران شگفت زده شدیم، چرا كه تصویری كه از جمهوری اسلامی ایران در دنیا ارائه می‌شود با واقعیات ایران، كاملا تفاوت دارد.

سلیمان تهیچ افزود: روابط سیاسی دو كشور، بسیار خوب است و ما انتظار داریم روابط اقتصادی نیز بهبود بیشتری یابد.
رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزه‌گوین، ایران را عامل ثبات در منطقه حساس خاورمیانه برشمرد و گفت: بحران عراق باید با همكاری جامعه بین‌المللی، مشاركت سازمان كنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب و تحت نظارت سازمان ملل حل و فصل شود.
در این دیدار آقایان پاراواتس و چوویچ دو عضو دیگر شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزه‌گوین نیز با ابراز خرسندی فراوان از سفر به ایران روابط دو كشور را بسیار دوستانه و رو به گسترش ارزیابی كردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo