شهید آوینی

مراسم معرفی برگزیدگان كتاب سال دفاع مقدس تخصصی می‌شود

دبیر هشتمین جشنواره كتاب سال دفاع مقدس گفت: در هشتمین جشنواره مراسم معرفی اسامی برگزیدگان كتاب در هر رشته‌ به صورت مجزا و تخصصی برگزار می‌شود.

بهروز اثباتی گفت: در هشتمین جشنواره كتاب سال دفاع مقدس، كتاب‌های چاپ 81 و 82 مورد بررسی هیات داوران در رشته‌های متفاوت قرار می‌گیرند و بر خلاف سال گذشته اسامی برگزیدگان هر رشته در مراسم جداگانه به همراه جلسات نقد و بررسی و میزگرد برگزار خواهد شد. در تفكیك موضوعی نیز كارشناسان در زمینه های مختلف صحبت خواهند كرد.اولین بخش از مراسم روز سوم خرداد به معرفی آثار برگزیده با موضوع شعر اختصاص دارد كه این مراسم به صورت جداگانه تا آخرین روز هفته دفاع مقدس ادامه دارد.
وی در ادامه به مقایسه آثار با سال‌های گذشته پرداخت و اظهار كرد: نكته قابل توجه آثار نسبت به سال گذشته پرداخت نویسندگان و شاعران در رشته كودك و نوجوان است كه در سال گذشته آثار در خور توجهی وجود نداشت و همچنین داستان و رمان نیز نسبت به سال گذشته بسیار بود.
اثباتی در ادامه به داوران اشاره كرد و بیان داشت: كتاب‌ها با موضوع دفاع مقدس در رشته‌های داستان و رمان، شعر، كودك و نوجوان، زندگینامه ، خاطره نویسی، جنگ، پژوهش و هنری به صورت مجزا مورد داروی قرار می‌گیرند. مسئول داوری در بخش شعر، علیرضا قزوه،دربخش رمان و داستان، محسن مومنی، دربخش پژوهش، موسی مرادی حامد،ُدربخش جنگ و كودك و نوجوان، جواد محقق و در بخش كتاب های هنری، مهدی دارایی هستند.
وی در پایان گفت: بر اساس پیشنهاداتی كه از سوی كارشناسان و حتی خود من شده است، ممكن است مراسم اختتامیه را علاوه بر سالن‌ها و تالارهای تهران در خوزستان هم برگزار كنیم.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo