شهید آوینی


 

500 مركز دانشگاهی از جشنواره دانشجویی حكمت‌مطهر مطلع شده‌اند

دبیر جشنواره دانشجویی حكمت‌مطهرگفت: اطلاع‌رسانی جشنواره دانشجویی حكمت‌مطهر در 500 مركز دانشگاهی انجام شد كه 300 مركز دانشگاهی در مسابقه كتابخوانی این جشنواره شركت كردند.

نیره قوی كه صبح امروز در جشنواره دانشجویی حكمت‌مطهر سخن می‌گفت افزود: امروز هیچ‌یك از دانشگاه‌های سراسری كشور نیست كه در جشنواره دانشجویی حكمت‌مطهر، نماینده‌ای نداشته باشد.
وی ادامه داد: به رغم چاپ 40 هزار بروشور و 60 هزار جلد كتاب از كتاب‌های شهیدمطهری، استقبال دانشجویان بیش از حد مورد انتظار بود و این، كار توزیع بروشورها و كتابها را در دانشگاه‌ها با مشكل مواجه كرد.
قوی اضافه كرد: قیمت بالای كتاب‌ها ما را بر این داشت كه كتاب‌ها را با تخفیف ویژه به دانشجویان بدهیم كه توانستیم با همكاری دانشگاه امام‌صادق (ع) و انتشارات صدرا، كتاب‌ها را با 60 درصد تخفیف عرضه كنیم . البته این تخفیف ویژه باز هم باید برای دانشجویان ادامه پیدا كند تا آنها در سیر مطالعاتی آثار شهیدمطهری با مشكلی مواجه نباشند.
دبیر جشنواره دانشجویی حكمت‌مطهر اظهار داشت: بیش از 200 مقاله از دانشجویان دریافت كردیم و هنوز هم مقالاتی برای ما می‌رسد. تعدادی از مقاله‌ها آنقدر قوی بود كه داوران هم درخواست كرده‌اند كه این مقالات برجسته به چاپ برسند.
نیره قوی گفت: در زمینه مسابقه كتابخوانی، خلأ ترجمه آثار استاد مطهری وجود داشت كه باعث شد تا دانشجویان خارجی كه در ایران هستند نتوانند در این مسابقه شركت كنند. وی اظهار امیدواری كرد تا‌ بزودی تمامی كتاب‌های استاد به زبان‌های مختلف ترجمه شود.
وی همچنین پیشنهاد تشكیل ستادی را داد تا با بررسی آثار استاد مطهری، یك سیر مطالعاتی درست و واقع‌بینانه ارائه دهد ،چراكه مطالعه آثار استاد باید به‌صورت سیستمی باشد تا به عنوان یك خوراك فكری مناسب دانشجویان و استادان را تغذیه كند. همچنین این ستاد باید درباره تشكیل هسته‌های فكری در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی های بیشتر از آنچه امروز انجام می‌شود داشته باشد.
قوی افزود: ترویج آثار استاد علاوه بر دانشجویان و استادان، در قشر دانش‌آموزان هم می‌تواند به عنوان یك محور كاری مهم قرار گیرد.
وی با بیان اینكه دعوت از شخصیت‌های خارج از كشور برای برگزاری چنین همایش‌هایی ضروری است تصریح كرد: البته ما نمی‌توانیم نسبت به دانش‌آموزان خود بی‌توجه باشیم و باید حداقل برای آنان هم به همان میزان كه برای آمدن خارجی‌ها سرمایه‌گذاری می‌كنیم، پول خرج كنیم.
قوی بودجه هزینه شده برای برپایی این جشنواره را حدود 100 میلیون تومان اعلام كرد و گفت: 90 درصد این هزینه به خود دانشجویان رسیده كه خرید كتب و ارسال آن به دانشگاه‌ها و تهیه جوایز، از آن جمله بوده است.
وی درباره برپایی جشنواره دوم دانشجویی حكمت‌مطهر گفت: قول برپایی این جشنواره را نمی‌توانم بدهم چراكه بودجه‌ آن باید تأمین شود ولی برنامه‌های ما كه مربوط به سیر مطالعاتی آثار استاد است ادامه پیدا می‌كند.
گفتنی است جشنواره دانشجویی حكمت‌مطهر كه از صبح امروز در تالار زكریای رازی دانشكده داروسازی دانشگاه تهران آغاز شده است تا شامگاه امروز ادامه خواهد داشت. 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo