شهید آوینی

جلسه انتخاب رئیس‌جمهور لبنان بی‌نتیجه ماند

سی و پنجمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور، باز هم به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشد.

94/11/20

پارلمان لبنان روز دوشنبه به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان، جلسه انتخاب رئیس جمهور این کشور را برای سی و پنجمین بار به تعویق انداخت.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به دلیل عدم تشکیل جلسه دوشنبه برای انتخاب رئیس جمهور این کشور، تاریخ دوم مارس آینده (۱۲ اسفند) را به عنوان جلسه بعدی پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد.

انتخاب رئیس جمهور لبنان نیازمند حضور دو سوم از اعضای پارلمان یعنی ۸۶ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده است، این در حالی است که در جلسه دوشنبه ۵۸ نماینده در پارلمان حضور داشتند و جلسه به دلیل عدم به حدنصاب رسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشد.

لازم به ذکر است که پارلمان لبنان از زمان پایان دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان در ۲۵ می سال ۲۰۱۴ موفق به انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور نشده است. دعوت‌ پی در پی رئیس پارلمان نیز به منظور پایان دادن به خلأ سیاسی راه به جایی نبرده و به جز جلسه نخست، سایر جلسات به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشده است.

این نخستین بار نیست که لبنان با خلأ ریاست جمهوری در تاریخ سیاسی خود رو به‌ رو شده است بلکه پیش از انتخاب «میشل سلیمان» به عنوان رئیس جمهور، این کشور مدتی را بدون رئیس جمهور سپری کرده بود.

بر اساس ساختار تقسیم قدرت در لبنان، رئیس جمهور باید از مسیحیان مارونی، نخست وزیر سنی و رئیس پارلمان شیعه باشد.

منبع:فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo