شهید آوینی

بیانیه ارتش به مناسبت هفته بسیج

ارتش جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج تاکید کرده است: امروز تفکر و فرهنگ بسیج با عبور از مرزهای جغرافیایی و تشکیل هسته های مقاومت در منطقه، راهبرد غرب را در برابر مقاومت به بن بست کشانده است.

94/05/31

به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) درپنجم آذر ماه 1358 اعتباری دو چندان به واژه مقاومت بخشید و روحیه انقلابی، ایثار، گذشت و ساده زیستی را در کنار تقوای الهی در قالب بسیج باز تعریف نمود.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به تعبیر امام راحل(ره) در مورد بسیج که فرمودند: بسیج لشگر مخلص خداست تصریح شده است: اکنون پس از گذشت ۳۶ سال از فرمان تشکیل این نهاد ارزشمند و در سالی که توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی، نامگذاری شده است بیش از پیش نیاز به حضور این نیروی مخلص و کارآمد و تفکر بسیجی برای حفظ آرمان های انقلاب به ویژه درحوزه فرهنگ احساس می شود.

ارتش در بیانیه خود با تأکید بر این نکته که بسیجی محدود به زمان و مکان نیست تصریح کرده است : بسیج و هسته مقاومت امروز در سراسر جهان به عنوان نسخه نجات بخش اسلام، بهترین معبر عبور از فتنه ها، چالش‌ها و بحران‌های خودساخته نظام سلطه و صهیونیسم است.

این بیانیه افزوده است: امروز تفکر و فرهنگ بسیج با عبور از مرزهای جغرافیایی و تشکیل هسته های مقاومت در منطقه، راهبرد غرب و متحدانش را در برابر مقاومت به بن بست کشانده و به سایر ملت‌ها آموخته است که چگونه می توان با تکیه بر اراده و قدرت ایمان در برابر ظلم و بی‌عدالتی قد علم کرد.

ارتش در پایان با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به آحاد بسیجیان بی ادعا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن، بر ضرورت توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و فراهم‌سازی بسترهای مناسب به منظور نقش‌آفرینی‌ بیشتر و موثرتر این نهاد مردمی در عرصه های گوناگون دفاع از آرمان های انقلاب تاکید کرده است.

منبع:فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo