شهید آوینی

عربستان سعودی به دستور آمریکا به یمن حمله کرد 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تنها از جهت نام، اسم دو رژیم صهیونیستی و سعودی با هم متفاوت است اما در معنا و ماهیت هر دو تابع یک سیاست و آن هم سیاست های استکباری آمریکا هستند و طبق گفته ارباب خود عمل می کنند.

 94/02/02


عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، به دو اتفاقی که در جریان جنگ ها در عرصه بین المللی اتفاق می افتد اشاره کرد و گفت: اول اینکه نظام های دولتی مواضع خود را له یا علیه کشورهای مورد تخاصم اعلام می کنند و دوم اینکه تشکل های اجتماعی و ملت ها جدای از دولت ها موضع گیری های خود را به شیوه های مختلفی بیان می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جمهوری اسلامی نیز جدای از دولت ما که طرفدار مظلومان است، ملت ما نیز با حمایت های مردمی و اجتماعی به کشورهایی که در حال مبارزه بوده و مظلوم واقع شده اند قوت قلب می دهند.

وی در ادامه به زمان قبل از وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ما نیز در جریان وقوع انقلاب وقتی می شنیدیم مردم کشوری از ما حمایت می کنند خوشحال می شدیم و این مسأله برای ما قوت قلبی می شد که ملتی آزاده در جایی از جهان برای تقویت روحیه ما فعالیت می کند.

مصری همچنین با اشاره به این مطلب که کمپین ها و تشکل هایی که از مردم یمن دفاع می کند ضمن اطلاع رساند، اخبار مظلومیت آنها را زنده نگاه می دارند، گفت: به واسطه کمپین های مختلف بین المللی فشار مضاعفی در سطح جهان بر افرادی که علیه یمن تجاوز صورت داده اند ایجاد می شود و از طرفی برای مردمی که در حال تحمل مصیبت ها هستند، موجب قوت قلب است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم ادامه داد: در حال حاضر امکانات مجازی در دنیا افزایش یافته و اطلاعات در محدوده جغرافیایی یک کشور باقی نخواهد ماند لذا وقتی مردم یمن اخبار را دنبال می کنند قطعا شنیدن تشکیل کمپین های حمایتی موجب تقویت پایمردی آنها خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص چگونگی حمله سعودی ها به یمن و نوع تصمیم گیری ها در این زمینه خاطرنشان کرد: برخی می گویند عربستان با چراغ سبز آمریکا به یمن حمله کرد اما اعتقاد ما بر این است که عربستان به دستور آمریکا به این کشور حمله کرد چرا که آنها کوچک تر از آن هستند که بتوانند چنین تصمیمی بگیرند و بعد به دنبال چراغ های سبز باشند.

مصری در ادامه حمله رژیم سعودی به یمن را مشابه حمله رژیم صهیونیستی به غزه عنوان و اظهار کرد: تنها از جهت نام، اسم این دو رژیم با هم متفاوت است اما در معنا و ماهیت هر دو تابع یک سیاست و آن هم سیاست های استکباری آمریکا هستند و طبق گفته ارباب خود عمل می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان حمایت و عضویت صد در صدی خود در کمپین حمایت از مردم یمن را اعلام کرد.


 

منبع :خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo