شهید آوینی

با نزدیکی کمیته های مردمی به عدن؛
انقلابیون یمن بر چه مناطقی تسلط دارند + نقشه

کمیته های مردمی انصارالله با نزدیکی به شهر عدن در آستانه چیرگی بر عمده مناطق حیاتی یمن قرار دارند.

 94/01/06


نیروهای انقلابی انصارالله در آستانه چیرگی بر مناطق کلیدی یمن قرار گرفته اند. پس از فتح شهر استراتژیک تعز که از آن به عنوان سومین شهر مهم یمن پس از صنعا و عدن نام برده می شود، اکنون انقلابیون انصارالله در آستانه تصرف عدن پایتخت حکومت خود خوانده عبدربه منصور هادی قرار دارند.

نقشه فوق حاوی تسلط هر یک از جریان های یمنی بر برخی مناطق این کشور می باشد. عمده جمعیت ساکن و مناطق مهم یمن در غرب این کشور قرار داشته که هم اکنون در تسلط انقلابیون انصارالله که از آنها به عنوان حوثی ها نیز نام برده می شود قرار دارد. عمده مناطق بیابانی و خالی از سکنه شرق و جنوب تحت کنترل القاعده یمن قرار داشته که از این گروه تروریستی به عنوان فعال ترین شاخه القاعده در شبه جزیره نام برده می شود.

نیروهای تحت فرمان منصور هادی رئیس جمهور مستعفی پیشین که پس از فرار از صنعا، پایتخت را به عدن منتقل نموده بر مناطق اندکی از جنوب و شرق این کشور تسلط دارند که روز به روز از میزان آنها کاسته می شود. فتح احتمالی عدن توسط نیروهای انصارالله به منزله تکمیل تسلط انقلابیون بر سراسر مناطق کلیدی یمن محسوب می شود.

ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و شیوخ خلیج فارس ضمن مخالفت با اقدام انقلابیون همچنان دولت منصور هادی را به عنوان دولت رسمی یمن می شناسند.

هم اکنون نیروهای وفادار به هادی و هم چنین جریان های تروریستی القاعده و کمیته های مردمی انقلابی در جبهه های مختلف مشغول نبرد با یکدیگرند که مناطق فوق در نقشه به شکلی هاشور شده آورده شده است. شهر مهم تعز به تصرف نیروهای انقلابی در آمده و نبردها در جنوب این استان و همچنین استان لحج در شمال عدن شدت یافته است.

شبکه المیادین، در گزارش امروزش آورده است که کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن در ادامه درگیری‌ها با طرفداران «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، به منطقه «الکرش» در 50 کیلومتری استان «عدن» رسیده‌اند. دولت رو به زوال هادی علاوه بر نبرد با حوثی در میان قاطبه عدنی ها نیز فاقد مشروعیت است، چرا که عدنی ها خواهان استقلال از یمن و ایجاد کشور مستقل می باشند. یمن تا ابتدای دهه نود میلادی به دو کشور یمن شمالی به پایتختی صنعا و یمن جنوبی به پایتخت عدم تقسیم شده بود.


 

نقشه استان های یمن


 

منبع :فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo