شهید آوینی

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی:
وقتی مسئولان از تولیدات خارجی استفاده می‌کنند حرفشان تاثیری ندارد / به جای عمل به شعار سال در تبلیغات متوقف شده‌ایم

وقتی برخی مسئولان هنوز از تولیدات خارجی استفاده می کنند، حرفشان تاثیری بر مردم جهت تشویق به استفاده از تولیدات داخلی ندارد.

 94/01/06


حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در آسیب شناسی علت تعلل در اجرای اقتصاد مقاومتی به خبرنگار فرهنگ نیوز گفت: مَثَل برخی مسئولان، مثل رطب خورده کی منع رطب کند است، چرا که وقتی برخی مسئولان هنوز از تولیدات خارجی استفاده می کنند، حرفشان تاثیری بر مردم جهت تشویق به استفاده از تولیدات داخلی ندارد.

وی در ادامه به ضعف اراده در ایرانی ها اشاره کرد و گفت: اساسا متاسفانه ما ایرانی ها بیشتر اهل حرف زدنیم تا عمل کردن، به طوریکه در این چند سال اخیر مشخصا تاکید می شود به جای نصب بنر و تبلیغات برای نام سالها، به عمل به آن شعار ها توجه شود اما بیشتر در تبلیغات متوقف مانده ایم. مثلا در مورد عزم ملی و مدیریت جهادی که یکی از شعارهای امسال است یعنی مدیران ساعت اداری را ملاک ندانند و بی وقفه تلاش کنند و همه از دولت و مجلس تا مردم با عزم و اراده وارد میدان شوند. اما هنوز این مساله تبیین نشده چرا که اراده و همتی که باید پشتوانه کار باشد نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به واردات بی رویه به کشور توضیح داد: واردات بی رویه فعلی برای عده ای نان و نوا دارد که باعث تقویت عده ای خاص و ضربه زدن به عده ای بی شمار به دلیل از بین رفتن برخی مشاغل شده است که اگر با برنامه ریزی عملی مسئولان این روند اصلاح نشود، مردم هم نمی توانند نقشی در این عرصه بازی کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس درباره عزم و اراده و اعتقاد دولت و خصوصا وزرای اقتصادی به اقتصاد مقاومتی گفت: اگر به وزرا و مسئولان تهمت بی اعتقادی به این مقوله را بزنیم بی تقوایی خواهد بود اما مشکل از عزم و اراده ایشان نسبت به اجرا و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است.

موسوی در ادامه برخی مزایای اقتصاد مقاومتی را اینگونه برشمرد: تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی باعث ایجاد اشتغال، نگهداری ارز در کشور، کاهش وابستگی به درآمد نفتی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد شد لذا باید مردم با مصرف کالاهای داخل نسبت به تقویت اقتصاد ملی اهتمام بورزند.

وی همچنین کیفیت کالاهای ایرانی را آبروی صنعت داخلی دانست و افزود: اگر تولید کنندگان داخلی جهت افزایش روزافزون کیفیت تولیداتشان تلاش بیشتری کنند هم می توانند رضایت مشتری های وطنی را برای استفاده بیشتر جلب کنند و هم در صورت صادرات وجهه قابل دفاعی از صنعت کشور را به نمایش بگذارند.

موسوی لارگانی با انتقاد از سازمان های نظارتی در امر نظارت ادامه داد: ما علاوه بر نظارت مجلس، سازمان های نظارتی داریم که باید نظارت کنند ولی متاسفانه در انجام وظایف کوتاهی می شود از سویی در انجام وظایف از سوی دست اندرکاران کوتاهی می شود و به اصلاح عامیانه از زیر کار در رفتن یکی از آسیب هایی است که اقتصاد ما را تحت الشعاع قرار داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توصیه ای به دانشگاهیان اظهار داشت: دانشگاهیان باید ضمن توجیه مردم کشور جهت مشارکت در تقویت اقتصاد که بارزترین نمود آن مصرف تولیدات داخلی است، از نظر علمی به تقویت اقتصاد کشور نیز بپردازند.
 

منبع :فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo