شهید آوینی

رجبی دوانی گفت «هرجا بروم این انیمیشن را تبلیغ می‌کنم»

در جشنواره فیلم فجر33 که این روزها در حال برگزاری است از فیلمی انیمیشن رونمایی شد که چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ ساختار انیمیشن در ایران، تحسین بسیاری جامعه و اهالی سینما را برانگیخته است. این انیمیشن که "شاهزاده روم" نام دارد و داستان زندگی حضرت نرجس(س) مادر امام زمان ارواحنا فدا را به تصویر می کشد، محصول کار و تلاش هنرمندان ایرانی است که با این کار توانسته اند رکوردی جدید در صنعت انیمیشن ایران به ثبت برسانند.

93/11/20

هادی محمدیان کارگردان این اثر پیرامون داستان جالب زندگی حضرت نرجس(س) گفت: داستان زندگی حضرت نرجس خاتون(س) مادر امام زمان(عج) از لحاظ درام، داستان جذاب و پرکششی است و ما هم با توجه به سابقه کارهای قبلی و دغدغه ساختن چنین آثاری اقدام به ساختن این فیلم کردیم.

وی افزود: از جهت استفاده از منابع تاریخی هم با استفاده از منابع موجود و تحقیق در منابع مسیحیت و اهل تسنن و تحت نظر آقای رجبی دوانی اطلاعات خوب و مفیدی کسب کردیم و کار را شروع کردیم.

محمدیان در پاسخ به این سوال که چرا در اواسط فیلم، ناگهان داستان به یک سال جلوتر می رود و از آنجا ادامه پیدا می کند، خاطرنشان کرد: در این یکسال زندگی ایشان اطلاعات بسیار کم و بعضا مبهمی وجود دارد که اگر به آن می پرداختیم ممکن بود فیلم با مشکل مواجه شود، چرا که راجع به نحوه ی ورود حضرت نرجس(س) به منزل امام حسن عسکری(ع) نقل های زیادی وجود داشت و حساسیت ویژه ای برای به تصویر کشیدن آن وجود دارد، ولی در نهایت طبق صحبت هایی که با مشاور تاریخی فیلم داشتیم به این نتیجه رسیدیم که نحوه ورود را در فیلم نیاوریم و آن را به عهده ی مخاطب بگذاریم.

کارگردان انیمشن ایرانی "شاهزاده روم" تصریح کرد: ساخت این فیلم یک سال و نیم به طول انجامید که رکورد خوبی محسوب می شود، در صورتی که چنین کاری با این حجم زیاد به طور معمول باید 3 الی 4 سال طول می کشید.

وی افزود: آقای رجبی دوانی بعد از تماشای فیلم گفتند من مبلغ این فیلم می شوم و هر جا می روم اعلام می کنم که این فیلم را مردم ببینند.

محمدیان در پایان گفت: نسبت به انیمیشن های قبلی، به نظرم این اولین انیمیشن جدی در سینمای ایران است، و بسیاری از اهالی حرفه ای سینما بعد از دیدن فیلم گفتند که با این فیلم می توانیم در دنیا ادعا کنیم که صنعت انیمیشن در سینمای ما وجود دارد.

  

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo