شهید آوینی

برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در سالگرد پیروزی انقلاب

رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر از برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد.

93/11/08

 

حجت الاسلام علم الهدی رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر با اشاره به اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) اظهار داشت: تمام مسلمانان به جهت این موضوع خاطرشان آزرده است و همه آنچه که دشمنان اسلام به عنوان کاریکاتور منتشر کرده اند قلب امام زمان(عج) و عالم اسلام مجروح کردند.
وی افزود: اولین خواسته ما از اصحاب رسانه و کسانیکه می‌توانند از تریبون‌ها سخن بگویند این است که از طریق حضور در منبرها صدای خود را برسانند و باید با این حرکت نامبارک مقابله کنیم این حرکت عالم اسلام را تهدید می‌کند.
رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گفت: اهانت به پیامبر اکرم (ص) و قرآن از آن جهت که جز ارکان دین است برای ما سخت است؛ شاید این حرکت در غرب به عنوان آزادی بیان مطرح شود و شاید انتشار کاریکاتور شخصیت‌های سیاسی غلط نباشد اما از دیدگاه ما اهانت به پیامبر اکرم (ص) به دلیل اینکه مسئله ای اعتقادی است مشکل است.
حجت‌الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: در عصر پیامبر(ص) نیز گروهی از میان قریش و کفار اشعاری را برای هجمه به شخصیت پیامبر اکرم(ص) می‌خواندند و پیامبر شخصاً دستور داد تا اشعاری در مقابله با آنان بسرایند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در مقابله با انتشار کاریکاتور و اعتقاداتمان چیست؟ گفت: اینکه تنها کاریکاتوری از آنها بسازیم برای مقابله کافی نیست زیرا در عالم هستی شخصیتی چون پیامبر(ص) نداریم؛ پیامبر ما پیامبر رحمت و مهربانی است و دعوت به دین اسلام هیچگاه با زور و تحمیل نبوده است و اندیشه قابل تحمیل نیست. هرکس که مسلمان شده با رضایت و اشتیاق خود بوده است و ما هر حرکتی را که به عنوان اهانت و جسارت به ارکان مذهبی باشد و یا حرکت‌های افراطی داعش را به عنوان دو لبه قیچی می‌دانیم و هر دو حرکت را محکوم می‌کنیم.
رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر اظهار داشت: هر کس شهادتین را قرائت کند از نظر ما حتی اگر اعتقاد قلبی هم نداشته باشد، مسلمان است و کسی حق اهانت به مسلمان و غیر مسلمان را ندارد؛ در اسلام حتی غیر مسلمان‌ها هم از امنیت برخوردارند و این موضوع یکی از بندهای اصلی همایش اخیر علمای اسلام بود و در این همایش تأکید شد که هیچ کس حق انهدام مراکز دینی و مسلمان و غیر مسلمان را ندارد و این موضوع از دیدگاه اسلام و سایر مذاهب خارج است.
حجت‌الاسلام علم‌الهدی گفت: در نواحی استانی و مرزی کشور با توجه به اختلاط شیعیان و اهل سنت در ایام الله دهه فجر اهل سنت با هزینه خود این ایام را گرامی می‌دارند، اما مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز برنامه‌های ویژه ای را در 12 استان تدارک دیده است.
وی با اشاره به مسئله تحریف قرآن خاطر نشان کرد: این موضوع به عنوان فرضیه مطرح شده و تمام قرآن بدون کوچکترین نقصی و کاستی همچنان که بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) نازل شد در اختیار همگان است. دشمنان می‌خواستند آیات جهاد را از قرآن حذف کنند اما این امر از قدرت دشمنان خارج است و در اراده خداوند است.
رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر ادامه داد: مجمع تقریب مظاهر ادعا ندارد که داعیه دار وحدت مسلمانان است این موضوع از اهداف بزرگان اسلام است و این امر کار یک نهاد نیست و تمام مسلمانان و کسانی که قلمی به دست دارند یا منبری در اختیار دارند باید دراین راه دریغ نورزند؛ ما از هر ایده ای در این زمینه استقبال می‌کنیم.
حجت‌الاسلام علم الهدی افزود: مسئله تفرقه در میان مسلمانان و اهل سنت و گروه‌های افراطی باید مورد توجه قرار گیرد. گروه‌های افراطی با کوبیدن بر طبل تفرقه موجب جدایی بین مسلمانان می‌شوند.
وی در مورد برنامه‌های دهه فجر افزود: دیدار با خانوداه اهل سنت و ایثارگر استان‌های اهل سنت سراسر کشور، حضور هیئت‌های اهل سنت در مراسم مهمانی لاله‌ها در سراسر کشور، حضور پر شکوه علما و اساتید مدارس علوم دینی سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه‌های این کمیته است.
رئیس کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گفت: برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی منطقه جنوب کشور در شیراز 15 بهمن ماه، برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی منطقه شرق کشور در خراسان جنوبی در بیرجند 17 بهمن، برگزاری همایش روحانیون و اساتید آذربایجان غربی به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب و اعزام مبلغان تقریب مذاهب به استان و شهرستان‌های سراسر کشور از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo