شهید آوینی

بازداشت "شیخ علی سلمان" خلاف تعهدات رژیم بحرین به سازمان بین‌المللی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این حرکت رژیم بحرین، حرکت سلمی مردم را به آشوب می‌کشد.

93/10/10

شیخ علی سلمان,علمای بحرین,شیعیان بحرین,شیعه,شیخ سلمان,انقلاب بحرین,بازداشت,بازداشت شیخ سلمان,علمای شیعه



آیت‌الله شیخ محسن اراکی در گفت‌وگویی در اراک، بااشاره به بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی و اسلامی در بحرین اظهار داشت: بازداشت شیخ علی سلمان، بازداشتی است که با عرف بین الملل و التزامات رژیم بحرین سازگار نبوده و رژیم بحرین هم تعهداتی به جمعیت وفاق و هم تعهداتی به سازمان بین المللی دارد که باید ملزم به رعایت آن باشد.

وی افزود: این رژیم با بازداشت رهبریک گروه سیاسی که تنها اقدامی که انجام داده و این امر تنها اتهام او محسوب می‎شود این است که به طور منطقی حقوق ملت را از دولت درخواست کرده و خواستار اصلاحات سیاسی بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: حزب وفاق هیچگاه دم از واژگونی رژیم نزده چه بسا اگر می‌خواست شعار واژگونی رژیم را مطرح کند و یا به ایجاد بلوا در بحرین بپردازد با وجود پایگاه‌های گسترده مردمی می‌توانست چنین کاری را انجام دهد.

آیت‌الله اراکی بااشاره به اقدام جمعیت وفاق گفت: جمعیت وفاق همواره دعوت مسالمت و تحرک سیاسی عاری از هرگونه خشونت داشته و درواقع باید دانست که رهبر جمعیت سیاسی که به طور مسالمت آمیز در خواست اصلاحات از رژیم دارد بر اساس چه قانونی مجازات می‎شود.

وی افزود: از سوی دیگر اگر رهبران جمعیت وفاق هم صبر و تحمل زیادی داشته باشند معلوم نیست که این صبر،شکیبایی و توان در بین همه اقشار مردم به همین نسبت تداوم داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در بحرین بسیاری از جوان‌ها و نیروهای با احساسات وجود دارد که مشخص نیت تا چه میزان صبرشان دوام و پایداری دارد.

آیت‌الله اراکی بااشاره به عواقب دستگیری رهبر جمعیت وفاق برای رژیم بحرین گفت: این حرکت رژیم بحرین، حرکت سلمی مردم را به آشوب می‌کشد و عده‌ای را به مقابله خشن با حکومت وادار می‎کند که به مصلحت حکومت نیست.
 


برای مشاهده سایز اصلی تصویرسازی کلیک کنید.
شیخ علی سلمان,علمای بحرین,شیعیان بحرین,شیعه,شیخ سلمان,انقلاب بحرین,بازداشت,بازداشت شیخ سلمان,علمای شیعه

 


 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo