شهید آوینی

سازمان ملل خواستار آزادی شیخ علی سلمان شد

سازمان ملل ضمن محکوم کردن اقدام دولت بحرین در بازداشت شیخ علی سلمان خواستار آزادی وی شد.

93/10/10

شیخ علی سلمان,علمای بحرین,شیعیان بحرین,شیعه,شیخ سلمان,انقلاب بحرین,بازداشت,بازداشت شیخ سلمان,علمای شیعه

به نقل از پایگاه خبری مراه البحرین، دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: به شدت بازداشت شیخ علی سلمان رهبر جمعیت وفاق بحرین را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی وی هستیم.

«شیخ علی سلمان» روز یکشنبه گذشته پس از ورود به ساختمان تحقیقات جنایی در منطقه العدلیه در حالی که از ورود وکلایش به این ساختمان جلوگیری شده بود، از سوی دادستانی کل بحرین بازداشت شد.

جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که اتهامات وارده به شیخ علی سلمان نشان دهنده بروز تقلب و وجود دسیسه ‌بزرگی علیه او است.

"نایف یوسف محمود" دادستان کل بحرین طی اظهاراتی مدعی شد دادستانی گزارشی دریافت کرده است که بر اساس آن دبیر کل یکی از جمعیت‌های سیاسی اقدام به تحریک افکار عمومی علیه دولت و تشویق برای تغییر آن به واسطه زور، تهدید و ابزارهای نامشروع کرده است.

این اظهار نظر دادستان کل بحرین واکنش فوری و تند جمعیت الوفاق بحرین را درپی داشت و این جمعیت با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است که اتهامات دادستانی علیه شیخ علی سلمان ساختگی و دروغین بوده و هیچ ارتباطی با حقیقت ندارد.

در این بیانیه آمده است که اتهامات وارده به شیخ علی سلمان نشان دهنده بروز تقلب و وجود دسیسه ‌بزرگی علیه او است، این اقدامات در راستانی انتقام گیری از شیخ علی سلمان به دلیل شیوه مبارزه مسالمت آمیز او و در تنگنا قرار گرفتن آل‌خلیفه است.

همچنین الوفاق تاکید کرد که بیانیه دادستانی کل به خوبی نشان میدهد که دلیل بازداشت شیخ علی سلمان واهی بوده و آنان سعی دارند حقیقت را وارونه جلوه دهند، این یک رسوایی بزرگ است.


برای مشاهده سایز اصلی تصویرسازی کلیک کنید.
شیخ علی سلمان,علمای بحرین,شیعیان بحرین,شیعه,شیخ سلمان,انقلاب بحرین,بازداشت,بازداشت شیخ سلمان,علمای شیعه

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo