شهید آوینی

درگیری نظامیان صهیونیست با رزمندگان مقاومت فلسطین در مرز با غزه

در پاسخ به تجاوزات مرزی رژیم صهیونیستی، رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین با شماری از نظامیان متجاوز اسرائیلی در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی درگیر شدند.

93/10/03

منابع فلسطینی گزارش دادند که تانک‌های رژیم اشغالگر صبح امروز چهارشنبه به سمت منازل شهروندان فلسطینی در منطقه خزاعه واقع در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه آتش گشودند.

شاهدان عینی گفتند که تانک‌های رژیم اشغالگر به صورت گسترده منازل شهروندان را گلوله باران کردند که در نتیجه آن تعدادی از شهروندان زخمی شدند. گزارش شده است که در جریان حملات خمپاره‌ای اسرائیل به روستای "خزاعه" در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه ، یک شهروند فلسطینی به شهادت رسیده است.

«ایویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که ارتش این رژیم جنوب غزه را از زمین و هوا هدف قرار داده است.

همچنین برخی سایت های فلسطینی گزارش دادند که یک نظامی اسرائیل هدف تیراندازی از سوی یک تک تیرانداز فلسطینی قرار گرفته و به شدت زخمی شده است. روزنامه صهیونیستی جروز الم پست نیز نوشت که یک نظامی اسرائیلی توسط یک تک تیرانداز فلسطینی هدف قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

این منابع خبری افزودند: صبح امروز هم شماری از جنگنده‌های نظامی اسرائیلی با انجام حملات نمایشی و شکستن دیوار صوتی در مناطق مرکزی نوار غزه صدای انفجارهایی را در این منطقه بوجود آوردند.

رسانه‌های فلسطینی از پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه خبر دادند.

شهادت فرمانده میدانی گردان‌های القسام

 فرمانده میدانی گردان های القسام در حملات امروز نظامیان صهیونیست به شرق خان یونس به شهادت رسید.

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار بیانیه ای شهادت "تیسیر یوسف السمیری" در حمله نظامیان صهیونیست به شرق خان یونس را تائید کرد.

در بیانیه گردانهای القسام آمده است: تیسیر یوسف مسلم السمیری 34 ساله مجاهد این جنبش در میدان جهاد و رزم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز به صورت گسترده به منازل شهروندان در این منطقه تیراندازی کردند که در اثر آن تعدادی از فلسطینیان زخمی شدند.

رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک گروه از نیروهای ارتش این رژیم دقایقی قبل از شروع درگیری‌ها از سوی فلسطینیان هدف تیراندازی قرار گرفت و همین امر به شروع درگیری‌ها منجر شد.

این در حالی است که منابع فلسطینی اعلام کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان فلسطینی کردند که رزمندگان فلسطینی به مقابله با آنها پرداختند و موجب بالاگرفتن درگیری‌ها شد.

آمادگی نیروهای مقاومت برای پاسخ به حمله احتمالی اسرائیل

منابع فلسطینی گزارش دادند که در پی این درگیری‌ها و احتمال افزایش حملات هوایی اسرائیل ، مبارزان فلسطینی‌ برای مقابله با این حملات به حال آماده باش کامل در آمدند.

حماس خطاب به اشغالگران:حماقت کنید با پاسخ غافلگیرکننده مقاومت روبرو خواهید شد

در پی شهادت تیسیر السمیری یکی از نیروهای گردان های عزالدین القسام، جنبش مقاومت اسلامی حماس، اشغالگران اسرائیلی را مسئول تنش اوضاع در غزه دانست.

السمیری امروز در جریان حمله هوایی ارتش اسرائیل به منطقه خزاعه در شرق خان یونس واقع در جنوب غزه به شهادت رسید.

 اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس در واکنش به حملات امروز صهیونیست‌ها در شرق خان یونس، گفت که این حملات خطرناک است و رژیم اشغالگر با آتش بازی می کند و مسئولیت کامل تشدید اوضاع نیز با این رژیم است.

وی تاکید کرد که این حق مقاومت است تا از خود و ملتش دفاع کند و رژیم اشغالگر نیز باید درک کند که غزه لقمه آسانی برای این رژیم نیست.

رضوان در ادامه از جمهوری مصر به عنوان میانجی خواست تا سریعا برای توقف تجاوزات اسرائیل اقدام کند.

در همین ارتباط سامی أبو زهری سخنگوی حماس گفت: اسرائیل مسئول تنش اوضاع در غزه است.
وی تصریح کرد: در پی تلاش اسرائیل برای حمله به مرزهای غزه و تیراندازی به اهالی آن که واکنش به آن را ضروری ساخت، جنبش حماس اسرائیل را مسئول حوادث امروز در شرق خان یونس می داند. وی همچنین در مورد تکرار چنین اقدامات احمقانه ای به اشغالگران هشدار داد.

حماس گروه‌های فلسطینی را به برگزاری نشست بررسی تجاوزات اسرائیل فراخواند

جنبش حماس در پی حملات امروز صهیونیست‌ها به جنوب نوار غزه، گروه های فلسطینی را به برگزاری نشست برای بررسی تجاوزات صهیونیست‌ها دعوت کرد.(جزئیات بیشتر)

"مشیر المصری" سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تجاوزهای صبح امروز ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه و شهادت یکی از مبارزان این جنبش گفت: آنچه در حال روی دادن است اتفاق خطرناکی است که مسؤولیت آن بر عهده رژیم صهیونیستی است، ما به رژیم اشغالگر قدس اجازه نخواهیم داد که معادله جدیدی را به نوار غزه تحمیل کند.(جزئیات بیشتر)

القسام: به هر تجاوزی فوری پاسخ می‌دهیم

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس نیز تاکید کرد که در برابر تجاوز به غزه سکوت نخواهد کرد و به هر تجاوزی بدون فوت وقت پاسخ خواهد داد.

در بیانیه القسام آمده است: اشغالگر صهیونیستی مسئول کامل تنش اوضاع و تمام نتایج حاصل از آن هستند و خون شهیدان ما چراغ راه آزادی فلسطین و آتشی است که اشغالگران را می سوزاند تا به اذن خداوند در سرزمین ما نابود شوند.(متن کامل بیانیه)

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo