شهید آوینی

ارتش عراق کنترل فرودگاه نظامی «تلعفر» را به دست گرفت 

ارتش عراق، عصر شنبه پس از درگیری با عناصر گروه تروریستی داعش، توانست کنترل کامل فرودگاه نظامی «تلعفر» در غرب شهر موصل را به دست بگیرد.

93/10/01

رسانه‌های خبری عراقی گزارش دادند نیروی یگان موسوم به «الفرقة الذهبیة» (یگان طلایی) ارتش عراق، عصر دیروز طی عملیاتی علیه گروه تروریستی داعش، توانست کنترل کامل فرودگاه نظامی «تلعفر» در غرب شهر موصل را به دست بگیرد.

نیروهای ویژه یگان طلایی ارتش عراق همچنین 11 تن از عناصر مسلح داعش را که برای یورش به بیمارستان آموزشی تلعفر تلاش می‌کردند، به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر، همزمان با ادامه پیشروی نیروهای ارتش عراق طی عملیات‌های نظامی علیه گروه داعش، نیروهای پیشمرگه کُرد نیز وارد «سنجار» در غرب موصل شدند و کنترل مناطق مرزی با سوریه از جمله شهرستان‌های «سنجار» و «ربیعه» در غرب موصل را به دست گرفتند.

در همین راستا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، عصر دیروز در تماس تلفنی با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، پیروزهای اخیر پیشمرگه‌ها را در منطقه «زمار» و سنجار و شکستن محاصره کوه‌های سنجار، تبریک گفت.

دفتر رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد العبادی در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت دولت فدرال از اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگه تاکید کرده است.
انتهای پیام/

 

تسلط کامل پیشمرگه‌های کُرد بر سنجار در شمال عراق

شبکه خبری اسکای نیوز از تسلط کامل پیشمرگه‌های کُرد بر شهر سنجار واقع در غرب موصل خبر داد.

 

نیروهای پیشمرگه‌ کرد بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش، شهر سنجار در شمال عراق را به تسلط کامل خود در آوردند.

پیش از این نیز رسانه‌های عراقی از ورود پیشمرگه‌ها به سنجار خبر داده بودند.

نیروهای پیشمرگه کُرد روز گذشته 30 روستا را در جریان درگیری با تروریست‌های داعش در سنجار آزاد کردند و طی دو روز گذشته 102 کیلومتر پیشروی داشته‌اند.

پیش از این مسرور بارزانی رئیس شورای امنیت ملی اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود: نیروهای پیشمرگه موفق شدند به کوه سنجار برسند و صدها ایزدی که داعش آنها را محاصره کرده بود را آزاد کنند.

وی افزود: نیروهای پیشمرگه موفق به آزادی مناطق وسیعی از سنجار شدند و صدها داعشی را به هلاکت رساندند.هم اکنون گذرگاه باز است و همه ایزدی هایی که در کوه در محاصره بودند آزاد شده اند اما هم اکنون کار تخلیه آنها به مناطق امن انجام نشده است.

داعش در آگوست گذشته سنجار و برخی از شمال موصل تحت کنترل کردها را اشغال کرده بود. ناظران سیاسی آزاد شدن محاصره سنجار و آزاد شدن هزاران ایزدی را به مثابه ضربه مهلک به داعش می‌دانند که زمینه را برای شکست‌های بعدی این گروهک فراهم می آورد.(درباره ایزدی‌ها اینجا کلیک کنید)

کوه سنجار در مرزهای عراق و سوریه و استان های نینوا در عراق و الحسکه در سوریه واقع شده است و این کوه در نزدیکی شهر سنجار که ارتفاع آن از سطح دریا 1400 متر است واقع شده. بیشتر ساکنان اطراف کوه سنجار ایزدی و برخی از آنها نیز عرب هستند و این منطقه از صدها سال قبل محل سکونت ایزدی هاست و تعدادی از اماکن مقدس ایزدی ها در آن قرار دارد و ایزدی ها این مکان را محل اباء و اجدادی خود می دانند.

کنترل پیشمرگه‌ها بر مناطق مرزی موصل با سوریه

 نیروهای پیشمرگه روز شنبه توانستند پیشروی قابل توجهی را در شهرهای سنجار و ربیعه در غرب موصل انجام دهند و مناطق مرزی بین سوریه و عراق را تحت کنترل خود درآورند.

به گفته این منبع، درگیری نیروهای پیشمرگه با گروه تروریستی داعش در چندین منطقه ادامه دارد.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق دیشب در تماس تلفنی با "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان این کشور، پیروزی های اخیر نیروهای پیشمرگه در استان نینوا را به وی تبریک گفت.

نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی برخی از مناطق صلاح الدین را آزاد کردند

پلیس عراق امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی موفق شدند روستاها و برخی از مناطق واقع در جنوب شهر صلاح الدین را از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

منابع امنیتی همچنین گفتند: نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی موفق شدند دو منطقه التحریر و التل را در صلاح الدین از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

کشف گور جمعی در کوه‌های سنجار عراق

نیروهای پیشمرگه یک گور جمعی متعلق به 70 ایزدی را در کوههای سنجار در غرب موصل کشف کردند.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo