شهید آوینی

ایران و روسیه از ارز ملی برای تجارت مواد غذایی استفاده می‌کنند

سخنگوی سازمان نظارتی کشاورزی روسیه اعلام کرد تهران و مسکو از سال ۲۰۱۵ میلادی برای تجارت مواد غذایی از پول‌های رایج ملی دو کشور استفاده خواهند کرد.

93/10/01

سخنگوی سازمان نظارت بر کشاورزی روسیه اعلام کرد ایران و روسیه احتمالا در سال آتی میلادی تجارت غذایی را با ارزهای ملی دو کشور انجام دهند.

آلکسی آلکسینکو، سخنگوی روسلخوزنازور، در گفتگو با ایتارتاس افزود: "دو طرف بر منافع مشترک در ایجاد روابط تجاری دو جانبه باثبات و نیز کنترل کارآمد کیفیت و ایمنی کالاها صرف‌نظر از افزایش در مبادلات تجاری و نیز نیاز بر قیمت‌گذاری قابل پذیرش تأکید کردند."

آلکسینکو اعلام داشت که روسیه و ایران درباره مبادلات مواد غذایی با استفاده از ارزهای رایج ملی دو کشور و یا کالاهایی که طرف دیگر خواهان آن باشند با یکدیگر توافق کرده‌اند.

وی گفت: "ما می‌دانیم که نرخ دلار در برابر روبل به صورت بی‌اساسی بالا رفته و به هیچ عنوان عنوان منعکس کننده قدرت خرید واقعی روبل نیست، بنابراین ما باید مبادلات را بر اساس دیگر اصول روابط اقتصادی انجام دهیم."

سخنگوی سازمان نظارت بر کشاورزی روسیه در ادامه گفت: "ما شاهد بودیم که محصولات ایرانی‌ها، برای مثال خرما، دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.... ایران قصد دارد 20 هزار تن قزل‌آلا و بیش از 3 هزار تن میگو و سایر مواد غذایی دریایی به روسیه صادر کند."

هم‌اکنون کارشناسان سازمان نظارت بر کشاورزی روسیه برای 20 شرکت ایرانی مجوز صادرات به روسیه صادر کرده‌اند.
 

منبع:خبرگزاری تسنیم

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo