شهید آوینی

سینماهای نمایش‌دهنده «شکارچی ‌شنبه»
 اکران فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» ساخته پرویز شیخ طادی پس از گذشت دو سال از تولید، از فردا در گروه آزاد سینماهای تهران آغاز می‌شود.

 

 این فیلم که در سال 1388 تولید شده، پس از 2 سال توسط موسسه پخش فیلم جبرائیل در سینماهای مختلف کشور اکران می‌شود. سینماهای آزادی، پردیس ملت، اریکه ایرانیان، تماشا، پردیس راگا، سپیده، عصر جدید، پیام، شاهد، فرهنگ و ماندانا اکران «شکارچی شنبه» را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.
 
این فیلم در حالی دو سال منتظر اکران بوده که به‌زعم سازندگان آن و به‌طور مشخص به گفته پرویز شیخ‌طادی کارگردان فیلم، اولین فیلمی است به افشای ماهیت فکری صهیونیسم پرداخته است. 
 
شیخ‌طادی البته از بی‌توجهی به فیلم‌های ارزشی در فضای اکران کشور و عدم حمایت از این‌گونه فیلم‌ها، تدوین مجدد فیلم و کوتاهی تهیه‌کننده را از عوامل موثر در تاخیر دوساله اکران «شکارچی شنبه» دانسته بود.
 
در همین رابطه مسئولان موسسه جبرائیل، ورود خود به این فیلم و تصمیم به اکران «شکارچی شنبه» را نوعی کار استشهادی قلمداد کرده و گفته‌اند که برای این کار غسل شهادت کرده‌اند. 
این موسسه بعد از تصمیم به پخش و اکران آن اقدامات متعددی را درخصوص معرفی و شناساناندن آن به جامعه انجام داد که از آن‌جمله می‌توان برپایی چادرهای ویژه برای این فیلم در مسیرهای راهپیمایی روز قدس اشاره کرد.
شیخ‌طادی اطلاع‌رسانی درباره فیلم و شناساندن آن به مردم را مهم‌ترین عامل موثر در استقبال از آن دانسته و گفته بود: فیلم مثل یک کالا نیست که در ویترین قرار داده شود و مشتری با بازدید، اقدام به خرید آن کند. مخاطب باید درباره فیلم اطلاعات و شناخت داشته باشد. تا یک فیلم به مردم شناسانده نشود، نمی‌توان انتظار استقبال از آن را داشت.
 
«شکارچی شنبه» داستان کودکی است که پس از دیدار با پدربزرگ خود، به شناخت جدیدی از هستی دست می‌یابد. داستان فیلم از این قرار است که زنی یهودی که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده، کودک 8-7 ساله خود را درپی اقدامات حقوقی و اصرار پدربزرگش برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. پدربزرگ کودک که یکی از سران جریان فکری صهیونیسم است در جواب نگرانی‌های مادر، وعده می‌دهد که او یک ماه بیشتر این جا نمی‌‌ماند و پس از آن، کودک با اراده خود هر کجا که خواست بماند.
 
کارگردان این فیلم، با بیان این که «شکارچی شنبه» از آن جهت که اطلاعات تازه‌ای را درباره صهیونیسم به مخاطب می‌دهد، معتقد است: فیلم فراتر از اطلاعات عمومی است و وارد حوزه‌های بنیادین طالبانیسم صهیونیسم شده و از حقایقی که تا کنون آشکار نشده، پرده‌برداری کرده و ماهیت فکری این رژیم را افشا کرده است.
شبکه تلویزیونی الجزیره 2 سال پیش، هم‌زمان با اکران «شکارچی شنبه» در جشنواره فیلم فجر درباره آن گزارش داد: «این فیلم عمق اختلاف بین صهیونیست‌ها و یهودیان میانه‌رو را نشان می‌دهد.»  
 
علی نصیریان بازیگر اصلی فیلم «شکارچی شنبه» است و دیگر بازیگران آن عبارتند از: امیریل ارجمند، دارین خمسه، آرسینه سوکیاسیان، مهدی فقیه و سیلوا آندرانسیان. سایر عوامل این فیلم عبارتند از: صدابردار: خسرو کیوان‌مهر، صداگذار: آرش اسحاقی، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، چهره‌پرداز: سودابه خسروی، جلوه‌های ویژه : جواد شریفی‌راد، فیلمبردار: حسین ملکی، تدوینگر: پرویز شیخ‌طادی، موسیقی: هادی آرزم، مدیر تولید: مجتبی امینی.

 

منبع :فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo