كارگردان فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» با بيان اينكه اين فيلم اولين كار مسقيم مقابله نرم در مقابله با مستقيم گويي صهيونيست هاست، گفت: گوشه اي از جنايات صهيونيست ها را نشان داده ام و نمي دانم چرا آقايان ناراحت مي شوند و ...

«پرويز شيخ طادي» كارگردان فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» در گفت وگويي، در خصوص عدم حضور اين فيلم در بخش بين الملل جشنواره فيلم دفاع مقدس گفت: فكر مي كنم برخورد جامعه سينمايي و هنري كشور در همه سطوح برخورد منصفانه اي نيست. وقتي در جشنواره فجر كه به نوعي بيانيه دولت محسوب مي شود، با فيلم اين برخورد مي شود، ما نمي توانيم از جشنواره هاي ديگر توقع چنداني داشته باشيم.

وي ادامه داد: متاسفانه در همه سطوح، به گونه اي هنر براي هنر بيشتر اصالت دارد و هنر را در خدمت كشور، آرمان و اهداف اخلاقي نمي بينند. به نوعي هنر در خدمت تكنيك كارگرداني، تهيه كنندگي، طراحي صحنه و ... است. آيا صرفا هدف سرگرمي است؟ آيا هدف تكنيك است؟ اين نگاه و تعاريف مشكل دارند.

وي در ادامه افزود: تعريف بعدي كه در آن دچار مشكل هستيم، اين است كه ما ترجيح مي دهيم با دشمن بسيار ملايم صحبت كنيم. در صورتي كه دشمن با تكنيك و به صورت مستقيم، محتواي ما را هدف گرفته است. قبلا مراعات حال ما را مي كردند. فيلم هايي كه مي ساختند، آرام آرام از اعراب شروع شد و از گوشه هاي خاورميانه نفوذ كردند و سواحل اعراب را تسخير كردد و حال مي خواهند سواحل پارس را بگيرند.

اين كارگردان تصريح كرد: اين افراد در گذشته با ملايمت كار مي كردند و وقتي كه سكوت پارسيان را ديدند، الان به صورت مستقيم به ما حمله مي كنند و ما را هدف قرار گرفته اند.

شيخ طادي در ادامه به فارس بيان داشت: در فيلم «شكارچي شنبه» دروغ نگفته ام و يك دهم مسائل اسرائيل را كه خود صهيونيست ها و تندروهاي سرزمين اشغالي به آن معتقد هستند را اعلام كردم. بعد مي گويند چرا مستقيم حرف مي زني، در صورتي كه آن ها مستقيم مي كشند و من چطور مي توانم كه مستقيم حرف نزنم.

وي در ادامه تصريح كرد: معتقدم اگر اين فيلم صاحب تكنيك، هنر، قصه، بازيگري، كارگرداني و محتوا نيست، نبايد آن را در بخش مسابقه ايران مي گذاشتند، چون اين فيلم اصلا به سينماي دفاع مقدس ما ربطي ندارد. اين فيلم كاملا مقاومت و مبارزه با استكبار است. اگر اين فيلم مسقيما با استكبار ارتباط دارد، بايد در بخش بين الملل حضور داشته باشد. حتي معتقدم اين فيلم به لحاظ محتوا نبايد در بخش سينماي ايران حضور پيدا مي كرد، چون اهداف سينماي دفاع مقدس و انقلاب و مقاومت به سه بخش تقسيم مي شود. اين فيلم در ژانر دفاع مقدس و انقلاب نيست. اين فيلم كاملا در مقابله فرهنگي ساخته شده است.

اين كارگردان با بيان اين كه «شكارچي شنبه» اولين كار مسقيم مقابله نرم در مقابله با مستقيم گويي آن هاست، اضافه كرد: گوشه اي از جنايات صهيونيست ها را نشان داده ام و نمي دانم چرا آقايان ناراحت مي شوند و مي گويند چرا پرده را كنار مي زني! در صورتي كه زير پرده همين است. متاسفانه جهان غرب، موضوع هنر براي هنر را القا كرد ولي خودش تماما سياسي كار مي كند و هنر را در جهت منافع ملي به كار گرفته است.