شهید آوینی

 
دیدار کارکنان سایت شهید آوینی و فرهنگ نیوز با جانبازان آسایشگاه ثارالله+عکس

کارکنان سایت شهید آوینی صبح امروز که مصادف با روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) بود به جهت تکریم مقام جانبازان هشت سال دفاع مقدس  از آسایشگاه جانبازان قطع نخاع ثار الله دیدار کردند.

از میان تمام آدمهای شهر نگاههای  مردم این شهر را  برای دیده شدن می خوانند. دیداری نه از جنس دیدن شخص بلکه انتظار برای یادآوری روزهای با شکوه دهه شصت روزهای حماسه خمینی و یاران ولایتمدارش که  جهانیان را در بهت دلاوری هایشان گذاشتند و تا ابد در یادها خواهند ماند .

کارکنان سایت شهید آوینی صبح امروز که مصادف با روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل (علیه السلام ) بود به جهت تکریم مقام جانبازان هشت سال دفاع مقدس  از آسایشگاه جانبازان قطع نخاع ثار الله دیدار کردند.

 سختی های جانبازان قطع نخاع نه از جنس گفتن است و نه با شنیدن می توان آنرا درک نمود. در مقابل  این بزرگواران  فقط باید سر به زیر انداخت و سکوت کرد چشمان خود را از سنگینی نگاه این بزرگواران دور کرد سنگینی ای نه از جنس توقعات دنیوی و نه از جنس گلایه های زمینی . سنگینی نگاهی که برای تک تک دیدار کنندگان تکلیف می آورد که ما چه کردیم و چه خواهیم کرد .

 آری کلام کمر خم می کند در مقابل این سرو قامتان ویلچر نشین باید در آنجا  بود و شنید  توصیه های جانبازی که در عملیات کربلای 5  جانباز  شده بود که اینگونه وصیتی نمود این شهید زنده:

 «تمام فرزندان این مرز و بوم باید خود را در موقعیت جنگی حفظ کنند و بدانند دوران دفاع مقدس همچنان ادامه دارد. البته یادتان نرود اینبار جنگی سخت تر داریم. در این جنگ، بدون اینکه متوجه بشوی مغز و روح انسان را تسخیر می کنند و شیطان همه دین انسان را به غارت می برد. در جنگ تحمیلی ما دشمن را می دیدیم و تیر و ترکشش مشخص بود. ولی در این جنگ باید خانواده ها را متوجه این موضوع بکنید که الان وسط میدان جنگ هستند و باید از خود و فرزندانشان به خوبی دفاع نمایند.»

از نکات جالب  آسایشگاه جانبازان ثارالله حضور یکی از برادران افاغنه جانباز بود که در دوره جنگ ملت مسلمان افغانستان در مقابل شوروی دوشادوش احمد شاه مسعود از ناحیه کمر قطع نخاع شده بود و به مقام جانبازی نایل گشته بود و  بر بال های ویلچر حدیث سیطره اسلام بر جهان را تقریر می کرد.

 

این نیز تصویر دو جانبازی که از آنها قول گرفتیم در مصاحبه هایی اختصاصی در آینده نزدیک از ناگفته هایشان بگویند.

 

و جانباز با صفایی که هر چه دوستان از او خواستند که توصیه ای ره توشه شان کند با کمال تواضع ولبخند به دوستان می گفت: شما خودتان بروید وخدمت به خلق بکنید و شکر خدا کنید و چشم هایی که باید ببینند تمام وجود این مرد را که همه ی توصیه ها در جراحت های این تن بی قرار و این روح بلند و بی توقع نهفته است.(قسمتمان عکسی یادگاری همراه این عزیز شد)

 

جانبازی که عزم خود را جزم کرده است تا کلام و وصیت نامه شهدا را به زبان انگلیسی ترجمه کند تا جهانیان کلام دلدادگی یاران خمینی را بخوانند و بدانند که سربازان ولایت کلام شان نه از جنس خشونت که از جنس تکلیف و عشقبازی با حق متعال است  و  ما یادمان باشد که امام شهدا  چه گفت ؛ این وصیت نامه هاییکه این عزیزان می نویسند مطالعه کنید،پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند ،یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها رو بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.

«فیلم مربوط به این جانباز»

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo