شهید آوینی

 

مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در چند کشور جهان برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در هند، قطر، چین و سوریه به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد.

 

* سمینار منطقه‌ای بررسی افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در سوریه برگزار می‌شود

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سمینار منطقه‌ای بررسی افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) را با عنوان «اسلام بین سنت‌گرائی و تجدد» در دمشق 12 خردادماه برگزار می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) برنامه‌های مختلف از جمله برپائی نمایشگاه "امام خمینی(ره) در آیینه تصویر «12 خردادماه در رایزنی فرهنگی، سمینار فکری «وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)» 13 خردادماه در لاذقیه، افتتاح نمایشگاه بزرگ سالانه کتاب 114 خردادماه در جوار حرم حضرت زینب(س)، نشست فکری «نگاهی به نقش زنان در اندیشه حضرت امام خمینی(ره)» 18 خردادماه در سالن امام خمینی(ره) رایزنی فرهنگی ایران، همایش «فرهنگ مقاومت در اندیشه امام خمینی(ره)» 22 خردادماه در 7 مرکز فرهنگی صافیتا ، نشست فکری "حمایت از حقّ و مظلومین در روش حضرت امام (ره)"25 خردادماه در7 مرکز مطالعات رایزنی فرهنگی ایران و همچنین نمایش فیلم پیرامون زندگی حضرت امام (ره) درسالن امام خمینی(ره) رایزنی رایزنی فرهنگی ایران در دمشق برگزار می کند.



* نشست اخلاق و معنویت از دیدگاه امام خمینی در چین برگزار می‌شود

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درپکن نشستی با عنوان «اخلاق و معنویت از دیدگاه امام خمینی(ره)» به مناسبت بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) را در جمع اساتید چینی علاقه‌مند به امام راحل برگزار می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن به مناسبت بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست در مرکز مطالعات ادیان اکادمی علوم اجتماعی چین، برگزاری نشست در دانشگاه مطالعات خارجی پکن، فراخوان آثار ادبی و هنری ایرانیان مقیم چین در باره امام راحل و اعطای جایزه به آثار برتربرگزاری مسابقه دانستنی ها در باره امام خمینی (ره)برای ایرانیان مقیم چین ،برگزاری مراسم در جمع ایرانیان مقیم(شامل قرائت شعر از امام و در باره امام،سخنرانی ،ویدیو کلیپ و ....)برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب و همچنین تهیه کتاب و سی دی و مقاله در باره امام راحل و ارسال برای شخصیت ها و مراکز علاقمند به مطالعه در باره امام راحل می باشد.

 

* مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در قطر برگزار می‌شود

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نمایشگاه عکسی با عنوان «طلوع تا عروج» را برگزار می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های مختلفی به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ازجمله برگزاری نمایشگاه عکس امام به روایت تصویر ( طلوع تا عروج) و نمایشگاه کتاب،برگزاری مراسم مردمی و عمومی ارتحال امام خمینی در 14 خرداد با حضور مسلمانان و ایرانیان مقیم قطر وبرگزاری شب شعر " غروب خورشید" با حضور شعرای منطقه و سخنرانی یکی از استادان دانشگاه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در 16 خردادماه می باشد.

* 204 پاکستانی برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به تهران می‌آیند

به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته تعداد 204 تن از اتباع پاکستانی، ساکن در ایالت بلوچستان برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از راه مرز زمینی به تهران می‌آیند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،50 تن از این افراد اعزامی، ائمه جمعه ی اهل سنت و تشیع و همچنین اساتید و خبرنگاران معروف بلوچستان پاکستان می باشند.

 

* سمینار نگرش حضرت امام نسبت به زنان و جوانان در اتیوپی برگزار می‌شود

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در «آدیس‌آبابا» سمیناری با عنوان «نگرش حضرت امام نسبت به زنان و جوانان» را در هتل «امه» شهر آدیس آبابا با حضور اندیشمندان، مقامات دولتی، علما،اعضای مجلس اعلای اسلامی برگزار می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،از جمله برنامه های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همین مناسبت، برگزاری نمایشگاه از آثار حضرت امام در بخش جانبی سمینار ، قرائت شعر در رثای حضرت امام، نمایش فیلم به مدت 15 دقیقه از حضرت امام در سمینار ، توزیع کتابی در خصوص حضرت امام به زبان انگلیسی، تهیه لوح فشرده در خصوص حضرت امام جهت اهداء به حاضران در سمینار و همچنین سخنرانی سرپرست سفارت ایران و یکی از اعضای مجلس اسلامی می باشد.

 

* سمینار نقش امام خمینی (ره) در تحولات سیاسی و فرهنگی دنیای معاصر در اسپانیا برگزار می‌شود

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مادرید سمیناری با عنوان «نقش امام خمینی (ره) در تحولات سیاسی و فرهنگی دنیای معاصر» را به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار می‌کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این سمینار به منظور گرامیداشت اندیشه‌های بلند امام خمینی(ره) روز دوشنبه 13 خرداد در سالن اجتماعات سفارت ایران در مادرید برگزار می‌شود.
در این مراسم که از سوی سفارت، رایزنی فرهنگی، دفتر ایرنا و ... برگزار می‌شود، مسلمانان، شیعیان و علاقه‌مندان اسپانیایی حضور خواهند داشت.

 

* مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرهای مختلف هند

خانه فرهنگ ج.ا.ایران مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را در شهرهای بمبئی، پونا، بنگلور، میسور و اورنگ‌آباد برگزار می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،همایش "سهم امام خمینی (ره) در شکوفائی ادبیات انقلاب اسلامی ایران" با حضور شانزده تن از نویسندگان، شاعران و شخصیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران 17 خردادماه برگزارمی شود.
برگزاری کنفرانس مطبوعاتی تحت عنوان" تاثیر اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در ادبیات معاصر" در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی با حضور موسوی گرمارودی، شاعر، مصطفی رحماندوست، شاعر کودکان و نوجوانان، موسی بیدج، نویسنده و روزنامه نگار، عبدالجبار کاکائی، شاعر و میرزائی مسئول خانه فرهنگ 16 خردادماه برگزار می شود.
چاپ مقالات حضرت امام خمینی (ره) در روزنامه ها و هفته نامه های بمبئی به زبان اردو و انگلیسی از جمله روزنامه های اردوتایمز، انقلاب، سهارا، فوزن، صداقت، شامنامه، صبح امید به زبان اردو و ایندوگلف و اصول به زبان انگلیسی
مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور علمای شیعه و اهل سنت در منطقه ملارد بمبئی
برگزاری مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در انجمن فتوت ایرانیان یزدی مقیم بمبئی
برگزاری مراسم نوردهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه ابوطالب منطقه ممبرا-بمبئی
برگزاری مراسم نوردهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد ایرانیان و ارائه سخنرانی توسط امام جماعت مسجد، آقای ناصری-بمبئی

اورنگ آباد
چاپ و توزیع پوستر حضرت امام خمینی (ره) با مساعدت و همکاری خانه فرهنگ ایران بمبئی و انجمن دوستی ایرانی و هند در شهر اورنگ آباد
ارسال مقاله و مطالب به روزنامه های محلی اورنگ آباد

پونا
برگزاری بزرگداشت نوزدهمین سالگرد رحلت حضرت امام (ره) در محل امام باره پونا با مساعدت و همکاری خانه فرهنگ ایران بمبئی، انجمن ایرانیان یزدی (حمیت) و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی

بنگلور
برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با حضور شخصیت های اسلامی و غیر اسلامی و به همت انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی واحد بنگلور و انجمن امامیه بنگلور (ایرانیان مقیم) و با مساعدت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی

میسور
برگزاری مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) توسط انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی و مساعدت و همکاری خانه فرهنگ ایران بمبئی.

 

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo