شهید آوینی

 

دبیر کل حزب الله لبنان: آمریکا در پی درگیری مذهبی در منطقه است افتخار می کنم که عضو حزب ولایت فقیه هستم
 سید حسن نصرالله در مراسم جشن مقاومت در بیروت درباره توطئه های آمریکا بر ضد ملت لبنان و مردم عراق هشدار داد.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود در مراسم گرامیداشت سالروز مقاومت و حماسه آزاد سازی جنوب لبنان خاطرنشان کرد: خون شهیدان در تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان در تابستان سال 2006 میلادی احتمالات جنگ در منطقه را کاهش داد.

سید حسن نصرالله مقاومت را الگویی برای اعراب به منظور برون رفت از بحران های خود دانست و به  وضعیت نوار غزه اشاره کرد و گفت: نوار غزه تحت محاصره، عقب نشینی ذلیلانه دیگری را به رژیم اسرائیل تحمیل کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به وضعیت عراق اشاره کرد و گفت: عراق تحت اشغالگری آمریکا قرار دارد که بر حیات و منابع آن سلطه یافته است و هم اکنون اهداف آمریکا از بازی دموکراسی خود نمایان می گردد و آمریکا می خواهد اهداف خود را از طریق توافقنامه ها بر عراق تحمیل کند و واشنگتن می خواهد تا توافقنامه ها را تحمیل کند و از مجلس عراق می خواهد تا آن را امضا کند.

وی خطاب به مردم عراق گفت: ملت عراق را فرا می خوانم که موضعی تاریخی را اتخاذ کند که مانع از سقوط نهایی عراق در دستان آمریکا شود و نیروهای سیاسی عراق هم اکنون در برابر آزمایشی دشوار قرار گرفته اند.

سید حسن نصرالله به مقاومت درعراق در برابر اشغالگران اشاره کرد و گفت: طبیعی است که ما در حزب الله از جریان مقاومت در عراق حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: من از حزب ولایت فقیه هستیم و افتخار می کنم که در حزب ولایت فقیه می باشم.

دبیرکل حزب الله لبنان از ملت ها و دولت های عرب خواست تا استراتژی آزاد سازی و دفاع را با توجه به توازن قوا بررسی کنند.

وی درباره لبنان گفت: ما نیاز به یک استراتژی و طرحی برای آزاد سازی کشتزارهای اشغالی شبعا و منطقه کفر شوبا و آزاد سازی اسیران لبنانی داریم وما بر وعده خود در بازگشت اسیران تاکید می کنیم و آنها به زودی در کنار شما خواهند بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما نمی خواهیم مسئولیت یا اداره کشور را به عهده داشتیم باشیم و نمی خواهیم بر لبنان حکومت کنیم زیرا معتقدیم که لبنان کشوری متنوع و دارای تکثر است و جهش و پیشرفت در آن تنها با مشارکت همگان میسر است.

وی گفت: لبنان کشوری دارای تکثر و تنوع است و باید از آن حفاظت کرد و گروههای مخالف درجلسات گفتگوی اخیر در دوحه سقف مطالبات خود را افزایش نداند زیرا تمایل فراوانی به نجات لبنان داشتند و عملکرد مقاومت در این گفتگوها تایید کرد که خواهان نجات لبنان است و بدنبال سلطه برآن نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: همه مقاومت ها در تاریخ قدرت را تحویل گرفتند یا خواستار آن شدند اما ما اصلا خواستار آن نشده ایم.

وی افزود: من بار دیگر بر درخواست خود برای شراکت ملی واقعی که فرصتی را برای ساختن کشور لبنان مهیا می کند، تاکید می کنم.
 

سید حسن نصرالله گفت: من با تعدیلات قانون اساسی که تضمین کننده هویت عربی لبنان است و مانع از هرگونه مداخله در امور داخلی کشور می شود، موافق هستم.

وی در اشاره به حوادث اخیر لبنان گفت: جراحت بزرگی روی داد و ما الان دربرابر دو گزینه هستیم یا آن را توسعه دهیم یا اینکه مرهم گذاریم و ما آماده هستم تا جراحت را مرهم کنیم و لازم است که همه از حوادث اخیر عبرت بگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه از کشور قطر، کمیته وزیر امور خارجه کشورهای عربی و عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب به خاطر تلاش برای دستیابی لبنانی ها به توافق برای حل بحران لبنان تشکر کرد و همچنین گفت: من همچنین از کشورهای دوست و در صدر آنها سوریه و ایران تشکر می کنم.

وی افزود: من بار دیگر بر ماده مندرج در توافقنامه دوحه درباره عدم استفاده از سلاح برای بدست آوردن دستاوردهای سیاسی از سوی همه طرف ها تاکید می کنم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: سلاح مقاومت برای مقابله با دشمن و دفاع از لبنان و آزاد سازی سرزمین و اسیران است و برای کسب دستاوردهای سیاسی نیست.

وی سلاح دولت را برای دفاع از مردم و حفاظت از امنیت کشور دانست و تاکید کرد: استفاده از سلاح دولت نیز برای تسویه حساب داخلی یا خدمت به اهداف خارجی مجاز نیست و استفاده از سلاح دولت علیه مقاومت مجاز نمی باشد و سلاح مقاومت برای مقابله با تهدیدها و دشمن و سلاح دولت برای حفاظت از جان و برقراری امنیت است لذا هر سلاح باید در خدمت هدف خویش باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره قانون انتخابات گفت: ما درباره قانون انتخابات رضایت دادیم زیرا مطالبات را نسبت به قوانین سابق بهتر تامین می کند و قانون انتخابات در لبنان راه ورود به ساختار سازی دوباره دولت و دستگاهها است.

وی افزود: انتخاب میشل سلیمان به ریاست جمهوری لبنان امید را در نزد لبنانی ها درباره آغاز دوره جدیدی زنده کرد و سخنرانی وی بیانگر روحیه وفاق و آشتی بود که وی متعهد شد تا براساس آن عمل کند.

سید حسن نصرالله گفت: لبنان به وفاق، شراکت، همکاری و دوری از سلطه طلبی نیاز دارد و تشکیل دولت وحدت ملی پیروزی مخالفان بر طرف دیگری نیست، بلکه پیروزی همه لبنان، مردم و اصل همزیستی مشترک به شمار می رود.

وی تاکید کرد: لبنان تنها از طریق همکاری و همبستگی دوام می یابد و پایدار باقی می ماند و ما با جدیت در مسیر تشکیل دولت وحدت ملی حرکت می کنیم و توافقنامه دوحه برای تشکیل دولت وحدت ملی پیروزی برای همه لبنانی ها بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: باید فرصتی برای نمایندگی بهتر مخالفان در ساختار دولت جدید فراهم شود.

وی به رویای آمریکا برای وجود تابستانی داغ در منطقه اشاره کرد و گفت: لبنانی ها خواهان تابستانی آرام هستند، اما رویای آمریکا از تابستانی داغ سخن می گوید وآمریکا می خواهد که درگیری سیاسی را درگیری مذهبی جلوه دهد.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo