شهید آوینی

 
دنياي اسلام بايد پشتيبان مقاومت ملت فلسطين باشد

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار يودهويونو رئيس جمهور اندونزي و هيأت همراه، به نگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران در همكاري و تفاهم با كشورهاي اسلامي اشاره و تصريح كردند: دنياي اسلام با اتحاد و گسترش همكاريهاي علمي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي مي تواند به يك قدرت در جهان تبديل شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه كشورهاي اسلامي بخش عظيمي از ثروت، جمعيت، سرزمينها و گذرگاههاي حساس دنيا را در اختيار دارند خاطرنشان كردند: سياست جمهوري اسلامي، اولويت دادن به همكاري و ارتباط هرچه نزديكتر ميان كشورهاي اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي منطق آمريكا را منطق زور دانستند و افزودند: تسليم شدن كشورها در مقابل زورگويي استكبار جهاني، موجب عقب ماندگي آنان مي شود.
ايشان حركت اندونزي را در قبال قطعنامه اخير شوراي امنيت، حركتي خوب و شجاعانه توصيف كردند و افزودند: به طور يقين اين نوع تصميم گيري بر اعتبار يك ملت و دولت مي افزايد.
حضرت آيت الله خامنه اي جنبش غيرمتعهدها را نمادي از استقلال كشورهاي دنيا دانستند و اظهار اميدواري كردند: اين جنبش بتواند با همان اهداف و جهت گيريهاي اوليه فعال شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش آمريكا و رژيم صهيونيستي براي حذف و از بين بردن ملت فلسطين تصريح كردند: مقاومت ملت فلسطين نشان داد كه اين ملت، زنده و شجاع است و دنياي اسلام بايد پشتيبان آنان باشد.
ايشان با اشاره به روابط مستحكم دو كشور ايران و اندونزي ، بر اجرايي شدن توافقات دو جانبه تأكيد كردند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان نيز حضور داشت، يودهويونو رئيس جمهور اندونزي با اشاره به پيشينه فرهنگي و تمدن غني ايران گفت: آمادگي داريم همكاريهاي خود را در زمينه هاي گوناگون با ايران گسترش دهيم و از تجربيات ارزنده علمي ايران استفاده كنيم.
رئيس جمهور اندونزي موضع كشورش در شوراي امنيت را برگرفته از تفكر و انديشه قبلي دانست و افزود: مبارزه با يكجانبه گرايي و بي عدالتي در جهان و همچنين تقويت همكاري با كشورهاي اسلامي و اعضاي غيرمتعهدها از جمله سياستهاي اندونزي است.
يودهويونو آمادگي كشورش را براي اجرايي كردن موافقت نامه ها با ايران اعلام كرد.


منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo