شهید آوینی

 
آیت الله مصباح:رهبری به تمام امور نظام مشروعیت می‌دهد
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت : دستور مقام معظم رهبری به تمامی امور نظام اعتبار و مشروعیت می‌دهد و اطاعت از اوامر مقام ایشان بر همه واجب است .

به گزارش دفتر آیت الله مصباح یزدی ، وی در دیدار اعضای شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره ) خاطرنشان کرد: کمیته امداد یکی از بهترین یادگارهای حضرت امام (ره ) است و این نهاد در جامعه باید با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کمیته امداد کم نظیراست ، گفت : مسوولان کمیته امداد باید با مشکلات محرومین ارتباط داشته باشند و با استفاده از فرامین اسلام و فرمایشات ائمه اطهار (ع ) ،مشکلات آنان را برطرف نمایند. 

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت : مسوولان باید با کسب مهارتهای لازم و روشهای جدید و با استفاده از شرایط فرهنگی و بین‌المللی کشور به تربیت نسل جوان و رفع مشکلات آنها بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که عزم ملی نباشد و کارشکنی‌ها و رقابت مانع اجرا باشد نمی‌توان انتظار داشت که برنامه‌ها به خوبی به پیش رود. 

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه نسل آینده در معرض خطر قرار دارد ، گفت : آداب و رسوم سنتی و ارزشهای اسلامی برای جوانان شناخته شده نیست و فرهنگ غربی ، فیلم‌های منحرف‌کننده و بعضی دروس دانشگاهی که با آموزه‌های اسلامی در تضاد است دانشجویان را احاطه کرده است .

وی ادامه داد: برای ارتقای کیفیت علمی جوانان باید از روشهای علمی و ارزشهای اسلامی استفاده شود که در این زمینه ، مراکز دینی و حوزه‌های علمیه می‌توانند خدمات خوبی را ارایه دهند.

براساس این گزارش آیت الله مصباح یزدی عصر یکشنبه در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه یزد خاطرنشان ، گفت : دشمنان با استفاده از فیلم های مبتذل و مخرب ، جوانان را به سمت انحراف و افکار الحادی سوق می‌دهند.

وی افزود: فیلم‌های مبتذل در تخریب اعتقادات مذهبی و دینی جوانان تاثیرگذار است و گاهی انسان با مشاهده یک فیلم بدون اینکه متوجه شود به سمت افکار الحادی و انحرافی سوق داده می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است که باورها و ارزشهای ساختگی را جایگزین مفاهمی عمیق دینی نماید تا به این وسیله پشتوانه فرهنگی جوانان را تضعیف نماید.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: دشمنان برای تغییر فرهنگ از تغییر افکار جوانان و تغییر در آداب و رسوم اجتماعی بهره می‌برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواهان شناساندن انقلاب اسلامی ایران به جهانیان شد و گفت : این انقلاب دارای ابعاد سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی فرهنگی است . 

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت : به خاطر بعد فرهنگی انقلاب اسلامی است که جوانان ما در مقابل دشمنان سینه خود را سپر خواهند کرد.

وی ،علمیات‌های استشهادی در کشورهای اسلامی اشغال شده را متاثر از باورهای دینی و اعتقادی دانست و گفت : وقتی یک جوان سیزده ساله با عشق به استفبال مرگ می‌رود قطعا در باور او شهادت به خوبی شکل گرفته است ولی دشمنان می‌خواهد همین باور و ارزشها را از ما بگیرند.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلعب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo