شهید آوینی

 
600 نفر از خادمین مساجد تهران تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان تهران از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 600 نفر از خادمان واجد صلاحیت مساجد تهران،خبر داد.

سید مجتبی سجادی در زمینه طرح بیمه خادمان مساجد گفت: این طرح با همکاری سازمان اوقاف وامور خیریه ، وزارت رفاه و با حمایت دولت نهم و تبصره 14 قانون بودجه که در سال گذشته تصویب شده، تمام خادمین مساجد استان تهران تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی با اشاره به فراخوان کلی برای بیمه خادمان مساجد شهری و روستائی گفت: این طرح در مرحله اول برای بیمه خادمان مساجد به اجراء درآمده است که هفت درصد حقوق و دستمزد از سوی بیمه شدگان پرداخت می شود و مابقی آن از طریق دولت در قالب کمک به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می گردد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان تهران افزود : خادمین مساجد تا گروه سنی 50 سال می توانند با در دست داشتن کپی شناسنامه ،کارت ملی ،مدرک تحصیلی و یک قطعه عکس از آخرین عکس پرسنلی به ادارات اوقاف وامور خیریه محل سکونت خود مراجعه نمایند.

سجادی اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 400 نفر از خادمین مساجد به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده اند و هم اکنون 80درصد کار انجام شده است که در این راستا 600 نفر از آنها دفترچه های خود را دریافت کرده و تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی با بیان اهداف اجرایی این طرح، گفـت: خادمان مساجد از جمله اقشار زحمتکش جامعه هستند که از امکانات رفاهی مناسبی بهره مند نیستند و بعد از سن کهولت به ناچار مساجد را ترک می کنند و هیچ پشتیبانی مالی ندارند و در این راستا دولت نهم با اجرای این طرح از خادمان مساجد حمایت می کند و اجرایی شدن آن مستلزم همکاری خادمان و امامان جماعت مساجد است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان تهران در پایان جایگاه مقدس مسجد را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی مکانی بسیارغنی عنوان کرد و افزود: مسجد بنیادی است که از صدر اسلام تاکنون در جامعه اسلامی نقشهای متعددی برعهده داشته است و پراکندگی گسترده مساجد و در نتیجه تحت تأثر قرار دادن اقشار جامعه، ‌حضور نیروهای فاضل و مومن در مساجد و سرمایه اقتصادی عظیم بناها و تجهیزات مساجد گویای عظمت سرمایه ای به نام مسجد است که می تواند بستر مناسب نشر معارف اسلامی و آموزه های فرهنگی و اجتماعی باشد ، چنانکه تاریخ نیز تأثیرات مهم مساجد را در تحولات خود نشان داده است.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo