شهید آوینی

 
استقبال گسترده بانوان جمهوری آذربايجان از حجاب اسلامی

گذری كوتاه و كنجكاوانه در سطح شهر باكو مركز جمهوری آذربايجان و ديگر شهرهای اين كشور اين حقيقت را به وضوح در برابر ديدگان ما قرار می‌دهد كه استقبال گسترده بانوان جمهوری آذربايجان از حجاب اسلامی تا چه حد در اين كشور در حال گسترش است.

زندگی 80 ساله زير يوغ كمونيسم و تبليغات بسيار گسترده فرهنگ مبتذل غرب در دهه‌های اخير در جمهوری آذربايجان نه تنها باعث قطع ارتباط معنوی زنان آذری با ارزش‌های دينی نشد، بلكه هم اينك شاهد جلوه‌های ايمان عميق آنان به باورهای دينی هستيم.

زنی ميان سال می‌گويد: بيش از 10 سال است كه حجاب را برگزيده و با اين كار عزت و ارزش يافته‌ام.

دختر جوانی حجاب را باعث حفظ حريم و حرمت زن دانسته و می‌افزايد: همه جا برای زنان محجبه احترام ويژه‌ای قائل می‌شوند، در صورتيكه دختران و زنان بی‌حجاب مزاحمت‌های زيادی دارند.

خانم 50 ساله‌ای نيز می‌گويد: دو سال است كه محجبه شده‌ام و احساس می‌كنم انسان ديگری در درون من متولد شده است.

زن ميان‌سالی خداوند را به خاطر اينكه شمار زنان با حجاب روبه افزايش است شكر گفته و اضافه می كند: با حجاب احساس راحتی و آرامش زيادی می‌كنيم.

دختر دانش‌آموزی با اشاره به اينكه پس از مطالعه و بررسی، حجاب را انتخاب كرده است، می‌گويد: حجاب نه تنها آزادی زن را نمی‌كاهد بلكه دامنه فعاليت‌های اورا افزايش می‌دهد.

يك زن جوان كه چادر به سر كرده با گفتن جمله‌ای به راه خود ادامه می‌دهد: نور خدا در چهره زنان محجبه متجلی می‌شود.

زن خانه‌داری هم می‌گويد: در اوايل لباس اسلامی نداشتيم اما به لطف خدا دوخت و دوز اين لباس‌ها را ياد گرفته‌ايم.

يادآور می‌شود، چند گاهی شاهد برخوردهای نامعقول با زنان محجبه آذری همچون ممانعت از وارد دانشجويان محجبه به مراكز علمی هستيم، اما آنان به راه روشن خويش ايمان دارند و با برپايی نشست‌های مختلف و نمايشگاه‌های مد و لباس اسلامی حجاب را به عنوان يك ارزش اجتماعی مطرح كرده‌اند.

بازگشت به ارزش‌های دينی، ملی و فرهنگی راهی‌است كه اين بانوان برای خود برگزيده‌اند.

 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo