شهید آوینی

 
تجمع اعتراض آميز طلاب حوزه علميه قم در مقابل وزارت امور خارجه

شماري از طلاب حوزه علميه قم در اعتراض به اهانت كشورهاي هلند و دانمارك به دين اسلام در مقابل وزارت امور خارجه تجمع كردند.

جمعي از طلاب حوزه علميه قم شامگاه روز چهارشنبه، 21 فروردين‌ماه، با حضور در مقابل وزارت امور خارجه، تجمع اعتراض آميزي را ترتيب داده و اقدامات توهين‌آميز کشورهاي هلند و دانمارک را محکوم کردند.

طلاب بسيجي مدرسه علميه معصوميه قم پس از تظاهرات در خيابان‌هاي اطراف وزارت امور خارجه، با مشت‌هاي گره کرده و با شعارهاي «مرگ بر آمريکا، انگليس و هلند»، «نماينده هلند اخراج بايد گردد» و «واي اگر خامنه‌اي حکم جهادم دهد» در مقابل درب وزارت‌خانه تجمع کردند و حجت‌الاسلام تقدسيان، از طلاب اين مدرسه علميه، براي آنها سخنراني کرد.

وي در سخنان خود با محکوم کردن اهانت‌ کشورهاي هلند و دانمارک به دين مبين اسلام و پيامبر اکرم(ص) گفت: کشور هلند پايتخت ناتوي فرهنگي جهان است و کشورهاي آمريکا، انگليس، فرانسه، هلند و آلمان دست به دست هم داده‌اند تا اسلام را از بين ببرند.

طلاب مدرسه علميه معصوميه در پايان، بيانيه‌اي را قرائت كردند و در آن قطع روابط جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي هلند و دانمارک و اقدامات عملي فراتر از توبيخ‌هاي هميشگي را خواستار شدند.

گفتني است، پس از قرائت بيانيه، عبدالملکي، مسؤول بسيج مدرسه علميه معصوميه و حجت‌الاسلام تقدسيان به عنوان نمايندگان طلاب، وارد وزارت‌خانه شده و خواسته‌هاي خود را با ادريسيان، مديرکل اداره ارتباطات و هماهنگي دستگاه خارجي دولت، در ميان گذاشتند.

برخورد شديدتر با نمايندگان کشورهاي هلند و دانمارک و همچنين ارائه گزارش کامل اقدامات دولت در اين زمينه براي مراجع تقليد از مهم‌ترين خواسته‌هاي اين تجمع كنندگان بود.

گفتني است، طلاب مدرسه علميه معصوميه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ذکر مصايب اهل بيت(ع) در مقابل وزارت امور خارجه به تجمع خود پايان دادند.

 

منبع:خبرگزاری رسا

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo