شهید آوینی

 
دکتر احمدي نژاد: بيش از هر زمان نيازمند فرهنگ شهادت و ايثارگري هستيم

رييس جمهوري روز پنجشنبه در خراسان رضوي گفت: امروز براي تغيير مديريت فرهنگ فاسد حاكم بر جهان، بيش از هر زمان نيازمند فرهنگ ايثارگري و شهادت و فرهنگ انتظار هستيم.

دكتر "محمود احمدي‌نژاد" روز پنجشنبه در دومين روز از سفر به خراسان رضوي در جمع خانواده معظم شهدا و ايثارگران در مشهد افزود: فرهنگ شهادت و ايثارگري فرهنگ عزت، خداپرستي و برادري است.

وي خانواده شهدا و ايثارگران را پرچمداران نور و روشنايي در جهان بشريت خواند و اظهار داشت: همه افتخارات و پيروزي‌هاي ملت ايران مرهون ايثارگري شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم آنان است.

رييس جمهوري در جمع باشكوه خانواده شهدا و ايثارگران خراسان رضوي عزت و كرامت را بالاترين نعمتي دانست كه خداوند به انسان عطا كرده و گفت: در طول تاريخ قدرت‌هاي فاسد تلاش كردند كه انسان‌ها را تحقير كرده و كرامت و عزت را از او بگيرند.

وي نمونه اينگونه اقدامات را بحث هسته‌اي دانست و افزود: در اين موضوع نيز آنچه براي دشمنان از اهميت بالا برخوردار است جلوگيري از عزت ملت ايران است زيرا بيش از فناوري هسته‌اي و تاثيرات اقتصادي و صنعتي آن، دشمنان از عزت و كرامت ملت ايران مي‌ترسند.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: موضوع هسته‌اي و نگراني از توليد بمب بهانه‌اي بيش نيست، آنها از تروريسم نمي‌ترسند كه خود ريشه تروريسم هستند بلكه ترس شان از آن است كه در دنيا تحت سلطه آنها، ملتي به پا خاسته و پرچم عزت و افتخار را تحت حكومت ولايت به اهتزاز درآورده است.

رييس جمهوري خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: دوران حكومت شما به پايان رسيده و ملت ايران امروز هوشمند، زنده و متحد و پيوسته به ولايت ايستاده است.

وي خطاب به آنان گفت: توصيه ملت ايران به شما آن است كه به راه درست و صلاح برگرديد در غير اين صورت اگر بخواهيد به مقابله خود با اين ملت ادامه دهيد ايرانيان سرافراز، پرچم عزت خود را بر فراز كاخهاي شما افراشته خواهند كرد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش به بحث مديريت در كشور اشاره و بيان كرد:عزت يك ملت در قرار گرفتن تحت مديريت الهي است و تنها مديريتي كه مي‌تواند عزت ملت‌ها را تضمين و از آن صيانت كند مديريت الهي، ولايت و امامت است.

وي افزود: تحت مديريت فاسد جز ذلت و حقارت، كينه‌ورزي، فقر و تهديد چيزي نصيب ملت‌ها نمي‌شود و بخاطر مديريت فاسد قدرت‌هاي بزرگ امروز همه آنها به تنگ آمده‌اند.

او تصريح كرد: در واقع امروز جز ملت ايران كه تحت حاكميت نور است هيچ ملتي از وضعيت موجود دنيا راضي نيست.

احمدي‌نژاد با اشاره به اوضاع اسفبار فلسطين، كشتار مردم بي‌دفاع عراق تحت اشغال و نيز سازماندهي شبكه‌هاي قاچاق و ترور در ديگر كشورها گفت: اين وضعيت ناشي از مديريت قدرت‌هاي فاسد است.

رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه خداي متعال انسان‌ها را در جهت تلاش براي حاكميت مديريت الهي بر جوامع امر كرده و بشارت داده افزود: امروز فرهنگ انتظار و اعتقاد به منجي در واقع به مفهوم تلاش براي مديريت الهي بر جهان است و تا اين مديريت حاكم نشود مشكلات بشري حل نخواهد شد.

وي با بيان اينكه امروز ايران كانون همه تحولات جهان و پيشتاز دعوت به عزت الهي است گفت: ما ماموريم كه در ساختن ايران و تبديل آن به الگوي كشورهاي منطقه و همچنين براي تغيير مديريت در جهان تلاش كنيم.

او با تاكيد بر اينكه مديريت جهان بايد اصلاح شود و در اختيار انسان كامل و مصلح جهان قرار گيرد اظهار داشت: بدون ساختن ايران و الگو شدن امكان اين تغيير نيست و انجام اين دو ماموريت و افتخار كنوني ملت ايران برگرفته از روحيه ايثارگري است.

وي عزت ملت ايران را حاصل فداكاري ايثارگران عنوان كرد و افزود: دشمنان ما با اين فرهنگ و انديشه مخالف هستند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: تصور دشمنان آن بود كه اگر ملت ايران را تحت فشار اقتصادي و يا تهديد نظامي قرار دهند و اين مردم سرافراز را با صدور قطعنامه تهديد كنند، آنان عقب‌نشيني خواهند كرد و با افزايش فشار اقتصادي ايران تسليم خواهد شد اما اين ملت ايستاد و مقاومت كرد و پيروز شد.

وي ادامه داد: آقايي كه در مخالفت با ملت ايران حنجره‌اش را پاره مي‌كند و يك روز چماق نشان مي‌دهد و روز ديگر گل، روزي لبخند مي‌زند و روز ديگر اخم مي‌كند آرزويش اين است كه فرياد مردم ايران را خاموش كند اما بداند كه به لطف ايستادگي و مقاومت وجودي، اين ملت تا محو كامل مديريت فساد در جهان از پاي نخواهد نشست.

او خطاب به دشمنان گفت: اين فشارها و تهديدها نتيجه‌اي نخواهد داشت و اگر همه شما و طاغوت‌هاي عالم جمع شويد ملت ايران، عزت خود را حفظ خواهد كرد و شما را بر زمين مي‌زند.

رييس جمهوري تصريح كرد: در عين حال ملت ايران صلح دوستترين ملت‌ها و اهل گفت و گو و مذاكره در شرايط عادلانه و برابر است اما در مورد حقوق مسلم خود با كسي گفت و گو نخواهد كرد.

وي در اين جمع باشكوه افزود: به لطف ايثارگري و ايستادگي ايثارگران و خانواده‌هاي معظم شهدا، دوران افول و اضمحلال قدرت‌هاي بزرگ فرا رسيده و اين قدرت‌ها به زودي در هم خواهند شكست.

پيش از سخنان رييس جمهوري نيز معاون رييس جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در جمع خانواده شهدا و ايثارگران خراسان رضوي گفت: شهدا و ايثارگران مظهر اقتدار و هويت ملي و ديني ما هستند.

محمدحسين دهقان افزود: فرهنگ ايثار و مقاومت پشتوانه عظيمي را براي مردم و دولت در سطح ملي و بين‌المللي به وجود آورده كه بر اين اساس امروز قادريم همه اهداف خود را با تمام قدرت پيگيري كنيم.

وي اظهار داشت: به پشتوانه اين فرهنگ ارزشمند و با عنايت و لطف الهي همه تلاشهاي ملت ما تاكنون در دفاع از حقوق خود ببار نشسته است.

او ادامه داد: امروز در سايه حكومت، دغدغه هماره دولت نهم توجه به ارزشها و اصول و نيز پيگيري و تلاش براي خدمت به مردم است كه شاهد تحقق آن هستيم.

وي گفت: اين توفيق يار خدمتگزاران ملت بوده است كه بتوانند در اين حوزه موفق عمل كنند.

 

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo