شهید آوینی

 
دادگاه بين‌المللی «لاهه» از نمايش فيلم ضداسلامی هلندی حمايت‌كرد
دادگاه بين‌المللی «لاهه» هلند، دوشنبه 19 فروردين‌ماه با صدور حكمی، انتقاد از اسلام و قرآن كريم را حق «گرت وايلدرز»، نماينده حزب راستگرای مجلس اين كشور دانسته و از نمايش اين فيلم در شبكه اينترنت حمايت‌كرد!

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی العربيه نت، در پی شكايت اتحاديه مسلمانان هلند در روز دوم فروردين‌ماه سال جاری مبنی بر ممانعت از نمايش فيلم ضداسلامی، دادگاه بين‌المللی لاهه امروز با صدور حكمی توهين به مقدسات را به بهانه آزادی بيان و عقيده توجيه‌كرده و انتقاد از اسلام و قرآن را جزء حقوق اين نماينده پارلمان هلند دانست.

از سوی ديگر، اتحاديه مسلمانان هلند اعلام‌كرد: وايلدرز اين سياستمدار تندرو هلندی در فيلم خود احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جريحه‌داركرده و قرآن را به خشونت و تروريسم نسبت داده‌است.

يادآوری‌می‌شود دولت هلند پيش از اين اعلام‌كرده‌بود كه فيلم فتنه بيانگر موضع دولت هلند نسبت به تعاليم و آموزه‌های دين اسلام نيست و تنها ديدگاه و فهم شخصی گرت وايلدرز از اسلام را به نمايش می‌گذارد.

همچنين دادگاه بين‌المللی لاهه(ديوان لاهه) اصلی‌ترين نهاد قضايی سازمان ملل متحد است كه مقر آن ساختمانی است به نام «سرزمين صلح» در شهر «لاهه» ـ سومين شهر بزرگ كشور هلند ـ لزوم وجود چنين دادگاهی در منشور ملل متحد، در سال 1945 ميلادی تصويب‌شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo