شهید آوینی

 
منظور مقام معظم رهبری از نوآوری کوتاه کردن مسیر برای رسیدن به اهداف مقدس است

سیداحمد خاتمی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان حساسیت و دقت ویژه‌ای در انتخابات پیش گرفته‌ است، گفت: ‌ناظران انتخاباتی هر جا تخلفی صورت گرفته قاطعانه برخورد کرده و خواهند کرد.

سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد شهیدان آیت‌الله سید محمد باقر صدر، صیادشیرازی و سیدمرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم اظهار داشت: امیدواریم در هفته جاری که هفته سلامت نامگذاری شده است، دولت و مسئولین تلاش کنند تا جامعه‌ای با نشاط و پویا داشته باشیم.

وی در ادامه درگذشت جانگذاز تعدادی از دانشجویان شرکت‌ کننده در اردوهای راهیان نور که در پی تصادف اتوبوس حامل آنها صورت گرفت را به خانواده آن دانشجویان تسلیت گفت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به عنوان سال نوآوری و شکوفایی خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری دهه آینده را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند تا بتوانیم گام‌های سریع‌تری برای جبران عقب‌ماندگی‌های تحمیلی که عمدتاً از سوی رژیم سیاه طاغوت آغاز شده بود برداریم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه پیشرفت هم در عرصه‌های معنوی و هم در عرصه مادی باید همراه با عدالت باشد گفت: عدالت منهای پیشرفت توزیع فقر است و پیشرفت بدون عدالت نیز فاصله گرفتن از ارزش‌های معنوی اسلام است.

خاتمی با بیان اینکه منظور مقام معظم رهبری از نوآوری کوتاه کردن مسیر برای رسیدن به اهداف مقدس است تصریح کرد: اهداف کاملا روشن است و آنچه که در نوآوری مطرح است شتاب به همراه با عقلانیت و نظم برای رسیدن به آن اهداف است و جوانان ما نشان دادند که این ظرفیت را دارا هستند چه آنکه به تصریح دشمنان استعداد جوانان ایرانی از متوسط استعداد جوانان دنیا بیشتر است و یک نمونه آن هم در فنآوری هسته‌ای نشان داده شد و امیدواریم که در روز 20 فروردین که روز ملی فناوری هسته‌ای نامگذاری شده است، تجلیل خوبی از این افتخار‌آفرینان صورت گیرد.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌ مقصود رهبر انقلاب از شکوفایی این بود که طرح‌های ناتمام و نیمه‌تمامی که طی سالیان بعد از انقلاب کلنگ‌شان زده شده اما هنوز زمین مانده‌اند امسال با همت مسئولین این طرح‌ها به انجام برسد تا مردم شیرینی خدمات نظام را درک کنند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم، مراجع عظام، نخبگان حوزه و دانشگاه، کاندیداها ‌چه آنها که رأی آوردند و چه آنها که رأی نیاوردند، جریان‌های سیاسی وفادار به نظام که تنور انتخابات را گرم کردند، ناظران و مجریان انتخابات و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی اظهار داشت: این انتخابات باشکوه و با سلامت کامل صورت گرفت و در شرایطی که برخی نگران بودند و چه بسا نگرانی‌ آنها به جا بود که در آستانه نوروز و مشغله‌های بسیار مردم شاهد حضور چشمگیری نباشیم اما به حمدالله مردم فریضه ملی و اسلامی خود را فراموش نکردند و حضور کم‌سابقه‌ای در انتخابات دنیا داشتند.

وی با بیان اینکه در جهان با حضور 40 درصد از مردم انتخابات خوبی برگزار می‌شود گفت: اما 60 درصد از مردم ایران در این انتخابات پای صندوق‌های رأی آمدند که ستودنی است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه شورای نگهبان حساسیت و دقت ویژه‌ای را در این انتخابات در پیش گرفته است و ناظران در هر جا تخلفی صورت گرفته قاطعانه برخورد کرده و خواهند کرد، گفت: نشان سلامت انتخابات ایران عصبانیت امریکا ،‌اتحادیه اروپا ‌و ضد انقلاب خارج از کشور است که اگر اینها از انتخابات ما تعریف می‌کردند، ما در سلامت انتخابات شک می‌کردیم.

خاتمی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم ما باید مرحله دوم انتخابات را جدی بگیرند افزود: حدود 85 نماینده که یک سوم نمایندگان مجلس را تشکیل می‌دهند در این دور وارد مجلس خواهند شد و امیدواریم به ویژه مردم شهر تهران در دور دوم انتخابات باشکوه حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه ترکیبی که تاکنون در مجلس شکل گرفته ترکیبی از صلاحیت و تفکرات مختلف است، این نکته را یک حسن برای مجلس ایران دانست و گفت: در عرصه مدیریت و تقنین کشور همه سلایق داخل نظام اسلامی باید حضور داشته باشند، چرا که نظام از آن همه گروه‌های دلداده به نظام است و حضور سلایق مختلف سبب پخته شدن نظرات می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان این بخش از سخنان خود با تأکید بر اینکه در مرحله دوم انتخابات نیز باید مراقب باشیم تا پول‌سالاری حرف اول را نزند گفت: کسی که پول میلیاردی خرج کرده و رأی می‌خرد تشنه قدرت است و تشنگان قدرت خدمتگذار نبوده و تنها کام خود و دوستانشان را شیرین می‌کنند، لذا شایستگی حضور در مجلس را ندارند

منبع: سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo