شهید آوینی

 
پايگاه اينترنتی مهديه «شهدای كرمان» راه‌اندازی شد
معاون فرهنگی مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) كرمان، از راه‌اندازی پايگاه اينترنتی مهديه شهدای كرمان خبر داد.

«محمد اژدری»، معاون فرهنگی مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) كرمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كرمان، هدف از ساخت اين بنای مقدس را نبود پايگاه فرهنگی و مذهبی مناسب در جوار گلزار شهداء برای جذب جوانان و آشنايی بيشتر آنها با فرهنگ مهدويت و انتظار اعلام كرد و افزود: اين مهم، مرحوم ضياء عزيزی را بر آن داشت تا به فكر برپايی بنای عظيم مهديه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) بيفتد و به حمدلله به همت والای مردم قدردان و زحمات آن بزرگوار و الطاف خاصه امام عصر (عج) و تلاش‌های اعضای هيات امنا اين هدف به تحقق رسيد.

اژدری مهم‌ترين عملكردهای اين مؤسسه را طی سال 86 اينگونه توصيف كرد: برپايی دعای ندبه با حضور 15 هزار شركت كننده، زيارت عاشورا در ايام محرم و صفر قبل از دعای ندبه، همچنين برپايی مراسم هفتگی دعای توسل، زيارت آل ياسين، دعای كميل از برنامه‌های اين مجموعه بوده است.

وی درباره فعاليت‌های اين مركز در ايام نيمه شعبان و ليالی قدر به برگزاری 500 ختم قرآن و هديه آن به روح امام و شهدا، برپايی اولين جشنواره فرهنگی هنری «مشق انتظار» با حضور بيش از 1600 شركت كننده، برپايی 14 ايستگاه جشن‌های خيابانی، توزيع بيش از200 لوح فشرده درباره امام عصر به منظور جلوگيری از پخش موسيقی‌های مبتذل در ايام ميلاد حضرت مهدی و برگزاری مراسم كتابخوانی با بيش از 700 شركت كننده اشاره كرد.

معاون فرهنگی مهديه شهدا مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) كرمان اظهار كرد: برگزاری مسابقه پياده روی جمعه اول ماه شعبان با هماهنگی سازمان تربيت بدنی كل استان و همچنين مسابقه دوچرخه‌سواری در اين ايام از ديگر فعاليت‌های صورت گرفته است.

اژدری خاطرنشان كرد: مسجد مذكور در اكثريت فعاليت‌های فرهنگی و مذهبی با ساير هيئت‌های مذهبی سطح شهر همكاری می‌كند، به علاوه راه‌اندازی حوزه فرهنگی مهديه در ساختمان كارمانيا ( ميدان بسيج) و همچنين راه‌اندازی سايت مهديه شهدای كرمان را با موضوع «امام زمان» را از منحصر به فردترين اقدامات اين مجموعه خواند.

وی از ساخت سالن جديد مهديه با نام امام حسن عسكری (ع) خبرداد و گفت: اين ساختمان تقريباً رو به اتمام است و در حال حاضر مهمترين مشكل ما بودجه است كه تا حدی با حمايت‌های مردمی برطرف شده است و با ساخت اين سالن با زيربنای بالغ بر 4000 متر، به فضای موجود افزوده خواهد شد و اتمام گنبدها، گلدسته‌ها و نماسازی تا سال 1390 انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی مهديه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) برپايی دومين جشنواره «مشق انتظار» و ديگر جشن‌های ولايت و انتظار و كليه مراسم مذهبی و فرهنگی را از جمله برنامه‌های سال آينده عنوان كرد.

وی اظهار كرد: در ابتدای سال جديد مراسم ويژه‌ای به مناسبت متقارن شدن سال نو با آغاز ولايت حضرت صاحب الزمان در محل مهديه شهدای مسجد برگزار شد كه مورد استقبال همشهريان قرار گرفت.

محمد اژدری در پايان با تأكيد بر اينكه حمايت‌های مردم مهم‌ترين پشتيبان مسجد صاحب الزمان (عج) بوده است از مردم كرمان خواست همچون گذشته ياری گر و همدل اين مكان مقدس و معنوی باشند.

يادآوری می‌شود كار ساخت مهديه شهداء صاحب الزمان (عج) كرمان از سال 1369 به همت پدر بزرگوار شهيد ضياء عزيزی در دامنه كوه‌های صاحب الزمان (عج) آغاز شد و بعد از ارتحال ايشان اين كار به صورت هيات امنايی اداره می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo