شهید آوینی
 
سخنگوی دولت: انقلاب اسلامی ‌زمينه‌ساز فرهنگ انتظار است

انقلاب اسلامی رويكرد جديدی برای نشان دادن فرهنگ انتظار است و زمينه‌ساز حكومت مهدی (عج) محسوب می‌شود.

غلامحسين الهام، سخنگوی دولت و وزير دادگستری، روز گذشته 22 بهمن‌ماه، در جمع راهپيمايان قم، با بيان اين مطلب، سالگرد استقرار نظام اسلامی‌ را به مردم ايران و به ويژه مردم قم، تبريك گفت و با اشاره به تقارن سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی‌ و ميلاد امام محمد باقر(ع)، اين نكته كه نظام اسلامی ‌و فقه اسلامی ‌از مكتب امام محمد باقر (ع) سرچشمه می‌گيرد را يادآور شد و گفت:‌ امروز منبع قانون گذاری ما انديشه‌ی اهل بيت است و اين تقارن استمرار اين حركت و پايداری در اين مسير را الهام می‌بخشد.

سخنگوی دولت، با بيان اين كه امام خمينی (رض) در حوزه علميه قم پرورش يافت و انقلاب اسلامی ‌مديون قم است، گفت: شهر قم به عنوان مركز فرهنگ اسلامی‌ و نشر آن قريب به نيم قرن با انديشه ناب اسلامی ‌و در پرتو حوزه‌ی علميه قم برای استقرار نظام عقل و اسلامی‌ مجاهدت كرد.

وی اسلام، امام (ره) و مردم را سه ركن ايجاد مكتب و رمز پايداری و تداوم آن دانست و افزود: انقلاب اسلامی‌بستر جديدی برای نشان دادن فرهنگ انتظار است و زمينه ساز حكومت مهدی (عج) محسوب می‌شود.

امروز حركت بايد به سمت معنويت و عدالت و رفاه باشد و دولت نهم نيز خود را موظف به انجام اين مسأله دانسته و از ملت ايران می‌خواهد تا با نظارت دقيق خود و امر به معروف و نهی از منكر اسلامی‌او را در محو بی‌عدالتی‌ها و تبعيضات ياری كند

الهام همچنين ايجاد اعتماد به نفس و خودباوری بين ملل اسلامی ‌از جمله فلسطين، لبنان و عراق را از دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ دانست و افزود: در طول 60 سال استقرار رژيم صهيونيستی هيچ گاه اين رژيم اين چنين مستعصل و بيچاره نبوده است و اين همه برگرفته از انقلاب و انديشه اسلامی ‌است.

سخنگوی دولت با بيان اين كه دنيای مادی كاملا به بن بست رسيده، گفت:‌ امروز دنيا آغوش و گوش‌های خود را برای شنيدن حقايق باز كرده است و انتظار دارد تا اين پيام را از ايران بشنود.

وزير دادگستری خاطر نشان كرد: امروز دنيای غرب برای بشريت حرف تازه‌ای ندارد و تكنولوژی ارمغانی غرب و شرق برای جامعه‌ی بشری نتيجه‌ای جز قتل و كشتار و از بين بردن معنويت نداشته است.

وی با اشاره به دستيابی ايران به دانش‌های نوين و فن‌آوری جديد علمی ‌گفت:‌ امروز قدرت شكافتن هسته و تسخير فضا در در خدمت ارتقای معنويت، عدالت،‌ رفاه، آسايش بشری و توسعه‌ی فرهنگ همزيستی، قرار گرفته است.

الهام تأكيد كرد: دانشمندان ايرانی كرامت اسلامی‌را ارج نهادند و علم نه در جهت تضييع حقوق انسانی، بلكه در خدمت رشد تعاليم به كار گرفته شده است.

شهر قم به عنوان مركز فرهنگ اسلامی‌ و نشر آن قريب به نيم قرن با انديشه ناب اسلامی ‌و در پرتو حوزه‌ی علميه قم برای استقرار نظام عقل و اسلامی‌ مجاهدت كرد

وی با اشاره به ضرورت نظارت مردم و رهبری در نحوه‌ی قانون گذاری بيان كرد: نظارت مستحكم رهبری فضا را برای جنگ نرم از درون و تهاجم فرهنگی و فكری از بيرون كور كرده است و حضور پرشور مردم در عرصه تصميم گيری و به ويژه در انتخابات هشتمين دوره مجلس نشان خواهد داد كه چگونه امانت امام راحل را پاس خواهند داشت.

الهام با تأكيد بر شتاب بخشيدن به حركت نظام اسلامی ‌در عرصه تحقق آرمان‌هايش گفت: امروز حركت بايد به سمت معنويت و عدالت و رفاه باشد و دولت نهم نيز خود را موظف به انجام اين مسأله دانسته و از ملت ايران می‌خواهد تا با نظارت دقيق خود و امر به معروف و نهی از منكر اسلامی ‌او را در محو بی‌عدالتی‌ها و تبعيضات ياری كند.

وزير دادگستری در پايان بر ضرورت تبعيت از ولايت فقيه تأكيد كرد و افزود:‌ نسل دوم و سوم انقلاب نسل‌های در هم تنيده نسل اول هستند كه با آمادگی برای اسلام، هوشمندانه طی مسير كرده و هرگز از مسير خود تا كمال مهدوی منحرف نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo