شهید آوینی
 
بررسی لغو ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌های تركيه در مجلس اين كشور

لايحه لغو ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌های تركيه امروز جمعه 12 بهمن ماه جاری در مجلس اين كشور بررسی‌می‌شود.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی«مفكرة الإسلام»، «سليمان سويلو»، رهبر حزب دموكرات تركيه در اين باره گفت: اعضای حزب دموكرات تركيه با قانون لغو ممنوعيت پوشش حجاب در دانشگاه‌های تركيه موافق و زنان در انتخاب نوع پوشش خود آزاد ‌هستند، چراكه حجاب مسأله‌ای شخصی و از آزادی‌های شهروندان تركيه‌ای محسوب‌می‌شود.

«دولت باغچهلی» رهبر حزب حركت ملی تركيه نيز در اين‌باره اعلام‌كرد: ما با پوشش روسری بانوان مسلمان در دانشگاه‌ها مخالفتی‌نداريم، اما چهره دانشجويان مسلمان برای نشان‌دادن هويت آن‌ها نبايد پوشيده‌باشد.

همچنين«رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه ضمن اعلام موافقت با لغو ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌ها اعلام‌كرد: لايحه مشترك حزب عدالت و توسعه و حزب حركت ملی تركيه مبنی بر لغو ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌ها در راستای حل اوضاع اجتماعی و جلوگيری از ايجاد هرج و مرج در جامعه اين كشور به مجلس ارائه شده‌است.

اردوغان افزود: هدف از اين اقدام جلوگيری از توهين به دختران محجبه هنگام ورود به دانشگاه‌های تركيه است اما برخی گروه‌ها تلاش‌می‌كنند از مسأله اختلاف بين احزاب تركيه در اين‌باره سوء استفاده‌كرده و اختلافات سياسی و اجتماعی ايجادكنند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo