شهید آوینی
 
‌سه اصل آزادی، استقلال و دینداری همواره مایه پیروزی است

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: سه اصل آزادی، استقلال و دینداری باعث پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد و نبود این سه اصل در کنار هم دلیل عدم موفقیت دیگر انقلابها و جنبشهای صدساله اخیر است.

در آستانه بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان تهران ظهر امروز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی(ره) با حجت الاسلام سید حسن خمینی دیدار کردند.

در این مراسم حجت الاسلام حاج سید حسن خمینی در سخنانی به تشریح عوامل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به خفقان و استبداد موجود در دوران قاجاریه و پهلوی گفت: آزادی اصل اول پیروزی انقلاب هاست استبداد قرون وسطایی در دوره قاجاری به گونه ای بود که جامعه را به انفجار رساند.

وی از استقلال و بیگانه ستیزی به عنوان اصل دوم ظهور جنبش ها و انقلاب ها یاد کرد و با اشاره به حضور همه جانبه بیگانگان در گذشته کشور اظهار داشت: در طول تاریخ هر پرچمی بوده یا پرچم سرخ روس بود و یا پرچم انگلیس و بعد از جنگ جهانی دوم، پرچم آمریکا. حتی در ذهن آزادی خواهان هم قابل تصور نبود که بشود کاری کرد اما امام (ره) دل در گرو بیگانه نداشت.

نوه امام راحل(ره) افزود: دو جریان آزادیخواهی و استقلال طلبی بارها در تاریخ معاصر شکل گرفت اما توفیق پیروزی نیافت چون با دینداری به عنوان اصل سوم موفقیت همراه نبود.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه هرگاه سه خواسته آزادی ، استقلال و دینداری در کنار هم قرار بگیرند، پیروزی حاصل می شود گفت: امام خمینی نماد تاریخی این سه اصل بود مردم وقتی به چهره او نگاه می کردند هم آزادی را می دیدند هم دینداری را و هم استقلال را.

وی افزود: امام هر سه اصل ازادی، استقلال و جمهوری اسلامی را در 12 بهمن برای ملت به ارمغان آورد.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط تبلیغ و نحوه فعالیت مساجد پرداخت و گفت: به فرموده امام "مسجد سنگر است" اگر وحدت نیروهای درون سنگر اصل اساسی سنگر باشد باید اصل اساسی مسجد هم باشد.

وی با بیان اینکه امام جماعت فرمانده مسجد است گفت: فرماندهی در مسجد اقناعی است الزاما با دستور نمی شود کاری کرد بهترین اقناع برای مردم رفتار خالصانه است.

فرزند یادگار امام اظهار داشت: همه کسانی که به امام نزدیک می شوند ، اقرار می کنند امام زیاد سخن از احکام نمی گفت ، ایشان یک حوزه مغناطیسی داشتند هر کسی به این حوزه نزدیک می شد خود به خود خوب می شد.

سید حسن خمینی شرط دوم فعالیت مساجد را دشمن شناسی عنوان کرد و بیان داشت: سنگربان باید دشمن شناس باشد این جمله امام که می گوید "هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید" برای این است که دشمن را فراموش نکنید.

وی باز بودن در مسجد را شرط سوم فعالیت مساجد دانست و افزود: باز بودن در مسجد به رفتار مبلغین بستگی دارد کسانی که لباس پیامبران را می پوشند برخلاف حاکمیت که نگاه اکثریت نسبت به خوب بودن جامعه دارد باید نسبت به تک تک افراد حساس باشند.

پیش از سخنان نوه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام حسین ابراهیمی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در سخنانی ضمن تشریح روش های مبارزاتی و نقش بی بدیل امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این مرکز ارائه کرد.

در پایان این مراسم که با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام سید حسن خمینی برگزار شد، بیانیه روحانیون و ائمه جماعات استان تهران به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرائت شد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo