شهید آوینی
 
‌ملت ایران با قدرت پای آرمانهای خود ایستاده است

رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران پای آرمانهای خود با قدرت ایستاده است و این ملت را کسی با فشار و زور پای این آرمانها نیاورده بلکه آنها آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده اند و حاضرند پای آن ایستادگی کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در جمع خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران استان بوشهر اظهار داشت : امروز ملت ایران به تبعیت از خط سرخ ولایت و امامت بشریت را به سوی ارزشهای متعالی هدایت می‌کند.

وی افزود : البته در طول تاریخ در مقابل این هدایت و پرچمداری، نوای بت پرستان و ظالمان قرار داشته است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از روز اولی که ملت ایران با رهبری امام راحل قیام کردند همه ظالمان و مفسدان و جنایتکاران عالم در صف مقابل ملت ایران قرار گرفتند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه با اخلاص برای خدا در مسیر حقیقت قرار بگیرد، پیروز است اظهار داشت : هر کس با هر قدرتی در مقابل انسان مؤمن برپا خواسته برای احیای ارزشها قرار بگیرد محکوم به شکست است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد : در قاموس کربلا و حسینیان شکست مفهومی ندارد و حتی کشته شدن هم پیروزی است رزمندگان دوران دفاع مقدس از لحظه ای که برای حضور در جبهه تصمیم گرفتند پیروز هستند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد : البته شرایط امروز با شرایط ائمه اطهار تفاوت و آن این است که شما یاران حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) برغم همه سختیها به فضل الهی پیروزیهای آشکار را هم با چشم خود می‌بینید.

وی یکی از پیروزیها را صدور پیام انقلاب به سراسر جهان دانست و گفت : دشمنان می‌خواستند پیام خداخواهی و عدالت‌طلبی انقلاب اسلامی به گوش کسی در دنیا نرسد اما امروز به فضل الهی تمام شبکه تبلیغات جهنمی دشمن که می‌توانست که شیطان را فرشته و مظلوم را ظالم جلوه دهد به لطف ایستادگی مردم به طور کامل زمینگیر شده است و پیام انقلاب در اقصی نقاط جهان نفوذ کرده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد : امروز همه جای عالم، نام ایران، ملت ایران و نظام ولایت می‌درخشد و دشمنان ملت ایران منزوی شده‌اند.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه کشورهای مدعی آزادی در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی ساکت هستند، اظهار داشت : برخی کشورها که با هسته‌ای شدن کشور‌مان مخالفت می‌کنند برای هسته‌ای شدن خود تعهد دادند که حامی رژیم صهیونیستی باشند.

رئیس‌جمهور موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان را مورد اشاره قرار داد و گفت : ملت ایران بعد از دو سال و نیم ایستادگی امروز یک ملت هسته‌ای است بدون اینکه کوچکترین امتیاز و تعهدی داده باشند.

وی خاطرنشان کرد : در دوره‌های قبل 2 امتیاز و تعهد سنگینی برای هسته‌ای شدن کشورمان داده شده بود که با ایستادگی مردم بر حق هسته‌ای خود لغو شد. مقابل یکی این تعهدات آنها می‌توانستند هر نقطه از ایران را به بهانه‌های واهی مورد بازرسی قرار دهند و تعهد دیگر اینکه هر دانشمندی که بخواهد در زمینه هسته‌ای کار کند باید به آنها اطلاع دهد، این دو تعهد با ایستادگی مردم و رهبری لغو شد و این پیروزی حاصل خون شهیدان و بازماندگان شهدا است.

وی با بیان اینکه بعضی خیال می‌کنند که دشمن با موشک و انرژی هسته‌ای ایران مخالف است تصریح کرد : دشمن از موشک ایران ترسی ندارد، آنها با فرهنگ و روحیه حسینی ملت ایران مخالف هستند. چرا که می‌دانند اگر این روحیه در ملتی باشد به نهایت کرامت و قدرت خود خواهد رسید.

رئیس‌جمهور بالاترین ماموریت امروز را حفظ خط ولایت و امامت دانست و گفت : دشمنان بسیج شده اند تا ما را از این خط مستقیم منحرف کنند ولی بهتر است بدانند که این ملت از یک طرف حسرت یک آه و تمنا و از طرف دیگر حسرت عقب‌نشینی حتی به اندازه سر سوزنی را بر دل شما خواهد گذاشت.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه ملت ایران خستگی ناپذیر است و دشمن را خسته کرده است گفت : ملت ایران پای آرمانهای خود با قدرت ایستاده است و این ملت را کسی با فشار و زور پای این آرمانها نیاورده بلکه آنها آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده اند و حاضرند پای آن ایستادگی کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر آبادانی ایران به برخی موانع و مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از موانع طبیعی است بالاخره ساختن و سازندگی زحمت و سختی دارد البته کارهای فراوانی انجام شده و در دست اقدام است اما در این راه موانع مصنوعی هم وجود دارد.

دکتر احمدی نژاد افزود : هستند کسانی که در گوشه و کنار از اینکه مشکلی در کشور بوجود بیاید خوشحال می‌شوند .

وی به قطع محدود گاز در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: در اثر سرمای بی سابقه و در حالی که بیش از دو سوم کشور نزدیک به یک ماه منجمد بود متاسفانه برخی از داخل و خارج از اینکه مردم در فشار و رنج افتاده اند خوشحال شده اند.

رئیس‌جمهور افزود: متأسفانه بعضی‌ها از اینکه ملت ایران بدون کوچکترین امتیاز و تعهدی هسته‌ای شده است و پرونده هسته‌ای اش در حال خاتمه است به شدت ناراحت هستند.

وی خطاب به این عده گفت: برای شما بسیار متأسفیم کسی که از رنج مردم خوشحال شود از انسانیت تهی شده است.

رئیس‌ قوه مجریه یاد آور شد: در کار اجرایی از این موانع مصنوعی فراوان است. افرادی هستند که برای اینکه کارها و پروژه‌ها پیشرفت نکند دنبال تفرقه و چند دستگی در کشور هستند و می‌خواهند وحدت ملی را مخدوش کنند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: دشمنان به نام قطعنامه و تحریم اقتصادی می‌خواستند مقاومت ملت ایران را بشکنند و همزمان در داخل کشور تهدید‌ها و ادعاهای آنان به صورت تیتر و خبر ترجمه می‌شد ما دلمان برای این عده می‌سوزد چرا که اینها از قافله ملت ایران عقب افتاده‌اند. امروز ملت ایران مصمم است همه قله‌های پیشرفت را فتح کند.

وی تصریح کرد: ملت ایران کسانی که چنین موانعی را ایجاد می‌کنند به خوبی می‌شناسند و سخنان آنها اثری در ملت ایران ندارد، چرا که ملت آنها را پشت سر گذاشته است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خداوند انسان را به عنوان آینه تجلی خود آفریده است اظهار داشت: خداوند انسان را آفرید تا به واسطه خلق او همه ملائک و موجودات عالم فخر کند اگر انسان نبود جایی برای تجلی صفات خدا و شناخت خدا وجود نداشت.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: انسان‌ها هر چه پاک تر و متعالی‌تر باشند تابنده بیشتر نور خدا هستند و خدا را جلوه‌گری می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه حادثه کربلا از ابتدا تا انتها تجلی خدا بود گفت: همه وجود و صفات امام حسین(ع) خداست و وجود ایشان مفسر خدا در زندگی و قلب و روح انسان‌ها است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خداوند بهترین بندگان خود را برای هدایت انسان برگزیده است اظهار داشت: خداوند متعال می‌خواهد همه انسان‌ها تجلی اسماء الهی باشند. البته غفلت، توجه به زخارف دنیا و شیاطین همواره دست به دست هم داده‌اند تا این جایگاه رفیع را از ذهن و دل انسان‌ها پاک کند و دنیا و آرزوهای مادی را به جای آرمان‌های بلند الهی بنشاند.

وی افزود: رمز درگیری همه اولیا، پیامبران و مجاهدین راه حق با جبهه استکبار در طول تاریخ نبرد با این وسوسه‌های شیطانی بود.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خلفا و انبیا آمده اند تا شیاطین و سلطه گران را از دامن انسان کوتاه کنند تا همه بشریت بتواند به اوج کمال انسانی دسترسی پیدا کند خاطر نشان کرد: هرکس فرمان پیامبر را بشنود و ندای هل من ناصر امام حسین(ع) بشنود از صمیم دل لبیک بگوید در صراط مستقیم الهی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر کس در هر زمان و هر مکان از صمیم دل به دعوت پیوسته الهی لبیک بگوید به معنای آن است که در همه صحنه‌های درگیری حق و باطل در جبهه حق حضور داشته است و همه برکات به او داده می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انسان‌هایی که از ته دل ندای امام حسین(ع) را برای هدایت و یاری بشریت لبیک بگویند درست مثل کسانی هستند که در حادثه کربلا حضور داشتند تصریح کرد: شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران کسانی هستند که به فضل الهی یاران امام حسین(ع) در کربلا هستند.

پیش از این دیدار دکتر دهقان معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از نحوه وضعیت ایثارگران و خانواده‌های شهدا این استان ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo