شهید آوینی
 
‌دومین جلوه عاشورایی هنر معاصر ایران در موزه فلسطین برپا می‌شود

دومین سوگواره هنرهای تجسمی ایران در آستان عشق امام عاشورائیان و تجلی حماسه کربلا با یک نمایشگاه، یک پرده برداری ویژه و کارگاه‌های نقاشی عاشورایی روز سه‌شنبه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود.

نمایشگاه عاشورایی شامل آثار نقاشان معاصر ایرانی در تجلی عظیم‌ترین رخداد تاریخ شیعه و شورانگیزترین جلوه حیات آئینی، عاطفی و اعتقادی مردم ما پس از نمایشگاه اول که سال ‪ ۸۳‬در صبا برگزار شد، گشایش خواهد یافت.

همزمان با این نمایشگاه بخش ویژه دیگری به پرده‌برداری از ‪ ۱۲‬تابلوی منحصر به فرد از ‪ ۱۲‬نقاش برجسته کشورمان اختصاص یافته است که هر یک از منظری نو و با شیوه‌ای بدیع،متفاوت و با تکنیک‌های متنوع شرح ‪ ۱۲‬بند مشهور کاشانی را، به روایت رنگ‌ها و نقش‌ها تجلی بخشیده اند.

این ‪ ۱۲‬اثر نفیس به سفارش فرهنگستان هنر اجرا شده است و همزمان با گشایش نمایشگاه برای نخستین بار رونمایی خواهد شد تا سندی از ابراز ارادت و عشق هنرمندان معاصر به آستان زیباترین روایت هستی به جا گذارد.

همزمان با نمایشگاه همچنین کارگاه‌های تخصصی نقاشی خیالی‌سازی ( قهوه خانه)با حضور استادان برجسته و باقیمانده این هنر درایران برای علاقه‌مندان برپا می‌شود تا این شیوه اصیل و کهن که مردمی‌ترین جلوه باورهای مذهبی و عواطف و احساسات عامه را نسبت به‌حادثه عاشورا در هنر صد سال اخیر ، تبلور بخشیده بیشتر و از نزدیک شناخته شود.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo