شهید آوینی
 
آيت‌الله نوری همدانی: به حاشيه راندن اهل بيت (ع) بزرگترين ضربه بنی‌اميه به اسلام بود

آيت‌الله نوری همدانی گفت: به حاشيه راندن اهل بيت (ع)بزرگترين ضربه بنی‌اميه به اسلام بود كه امروز نيز توسط وهابيون دنبال می‌شود.

آيت‌الله نوری همدانی روز پنج‌شنبه 27 دی‌ماه، در ديدار جمعی از مهندسين قرارگاه سازندگی غدير با بيان اينكه حوادث و اتفاقاتی كه در جهان رخ می‌دهد سنن الهی است گفت: مسلمانان بايد در علل و اسباب اين حوادث تدبر كرده و از آن عبرت بگيرند.

اين مرجع تقليد، وحدت را از جمله سنن الهی خواند و گفت: اگر در ميان ملتی وحدت و اتحاد حاكم باشد، آن ملت به عظمت می‌رسد و اگر دچار اختلاف شود به سوی ضلالت و سقوط خواهد رفت.

وی در ادامه جهل مردم و حب مال و جاه را عمده علل و اسباب حادثه عاشورا عنوان كرد و گفت: بنی‌اميه در دوران حكومت خود همواره سعی در جاهل نگهداشتن مردم و به حاشيه راندن اهل بيت (ع) داشت در حاليكه قران و اهل بيت (ع) همطراز يكديگر شمرده شده‌اند.

نوری همدانی، ادامه داد: بنی‌اميه در زمان امام حسين از فقر مردم استفاده و با دادن مال و پول و وعده قدرت از آنها برای مقابله با امام حسين استفاده كرد.

وی خاطرنشان كرد: به حاشيه راندن اهل بيت بزرگترين ضربه بنی اميه به اسلام بود كه امروز نيز توسط وهابيون دنبال می‌شود.

وی افزود: در دنيای امروز نيز عربستان به آمريكا شمشير و ابوظبی به بوش هديه می‌دهد.

نوری همدانی تصريح كرد: كشورهای عربی يا در جهالت به سر می‌برند و در برابر اقدامات اسراييل در غزه و فلسطين سكوت كرده اند يا گرفتار حب جاه و مال هستند.

وی در پايان از مناطق عملياتی به عنوان مناطق فرهنگی ياد كرد و گفت: اين مناطق نبايد فراموش شده و بايد به درستی برای نسل جوان تبيين شود.

منبع:

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo