شهید آوینی
 
رييس جمهور: پرچم عزاي حسين (ع) پرچم دفاع از كرامت انساني است

رييس جمهوري، پرچم عزاي امام حسين (ع) را پرچم دفاع از كرامت انساني دانست و تاكيد كرد: اين پرچم همواره توسط هيات‌هاي مذهبي برپا نگه داشته مي شود.

به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، در جلسه صبح چهارشنبه هيات وزيران كه به رياست احمدي نژاد برگزار شد، وي با عرض تسليت ايام شهادت حضرت سيدالشهدا (ع) ، اظهار داشت: امام حسين (ع) حجت حق ، خليفه الله و واسطه بين زمين و آسمان است و امام حسين (ع) در مسير كربلا قدم به قدم با هشدار و سخنان خويش، حجت را بر همگان تمام كرد.

رييس جمهوري غم شهادت امام حسين (ع) را غم بسيار سنگيني براي بشريت دانست و گفت: هر كسي كه در وجودش ايمان به خوبي‌ها وجود دارد، غم امام حسين(ع) را درك و احساس مي‌كند.

رييس قوه مجريه حادثه كربلا را تبلور همه زيبايي‌ها و آرمان‌هاي حركت انبياي الهي در طول تاريخ بشريت دانست و اظهار داشت: ان شاء‌الله فرزند ايشان حضرت مهدي (عج) پرچم "يالثارات الحسين" را بلند خواهند كرد.

احمدي نژاد، مظلوميت امام حسين (ع) را در صدر همه مظلوميت‌هاي عالم دانست و از ملت بزرگ ايران بالاخص جوانان كه با عشق زائدالوصف خود اين نور و چراغ معنوي را روشن نگه مي‌دارند، تشكر كرد.

رييس جمهوري همچنين با تاكيد بر ضرورت برپايي هر چه باشكوه تر مراسم عزاي حسيني تصريح كرد: عزاداري، حركتي ريشه دار است كه از عمق دل و جان مردم نشات گرفته است و از اين رو همه دستگاه‌هاي دولتي بايد با هيات‌هاي عزاداري در اين ايام جهت برپايي عزاي حسيني همكاري لازم را انجام دهند.

رييس جمهوري در ادامه از استانداران ، فرمانداران ، دستگاه‌هاي اجرايي ، نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي تبليغاتي نيز خواست در خدمت عزاداران حسيني باشند.

دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در جلسه هيات دولت با اشاره به فرا رسيدن سالگرد شهادت شهيد نواب صفوي اظهار داشت:اين روحاني شجاع ، پرشور و انقلابي در طول حيات خود در جهت احياي ارزشها و آرمانهاي اسلام قدم برمي‌داشت.

رييس قوه مجريه همچنين با اشاره به سفر رييس جمهوري آمريكا به منطقه خاورميانه اين سفر را بي‌اهميت دانست و گفت: ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه در جهت دوستي و انسجام گام بر مي‌دارند و سفر جورج بوش در اين روند اثري نخواهد داشت.

دكتراحمدي نژاد تصريح كرد: ملت ايران نيز پاي آرمان‌هاي خود ايستاده است و در جهت گسترش روابط خود با كشورهاي منطقه گام برمي دارد.

رييس جمهوري همچنين تشديد جنايات اخير رژيم صهيونيستي بويژه در نوار غزه را از آثار حضور جرج بوش در منطقه دانست و تصريح كرد: خوشبختانه ملت هاي منطقه با عكس العمل‌هاي خود پاسخ او را دادند.

دكتر احمدي نژاد ادبيات سخنان بوش در سفر به منطقه را به ضرر وي دانست و بيان داشت : اين ادبيات را حتي مردم آمريكا دوست ندارند و اين ادبيات در بين ملت‌هاي منطقه و مردم نيز جايي ندارد.

منبع:خبرگزاري جمهوري اسلامي

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo