شهید آوینی
 
حجت الاسلام طائب: حركت كشور براي طراحي و پياده سازي حيات طيبه آغاز شده است

جانشين فرماندهي نيروي مقاومت بسيج گفت: حركت كشور در راستاي طراحي و پياده سازي حيات طيبه و الگو شدن براي ساير ملت‌ها آغاز شده است.

حجت الاسلام حسين طائب كه پيش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان بسيج دانشجويي در سالن بصيرت مركز فرهنگي 13 آبان سخن مي‌گفت، قيام امام حسين (ع) را براي مقابله با دستگاه ظلم و جوري دانست كه به دنبال حرام كردن حلال خدا و حرام كردن حلال خدا بوده‌اند و افزود: حركت امام حسين (ع) يك راهنمايي براي تمام بشريت و در تمام زمان‌ها است و امام خميني (ره) به اين پيام و فرمان امام حسين (ع) عمل كرد و در مقابل ظلم و جور حكومت پهلوي ايستاد.

وي با بيان اينكه ما بايد وظايف خود را براي تداوم نهضت عاشورا و نهضت امام خميني (ره) شناخته و به آن عمل كنيم، اظهار داشت: تا زماني كه انقلاب بر مبناي دين حركت كند حكومت‌هاي ظالم دست از سر ايران بر نمي‌دارند بنابراين احتياج به آمادگي و ايستادگي وجود دارد لذا بايد در راستاي بيانات امام (ره) مبني بر اينكه همه افراد اين مملكت بايد بسيجي باشند، حركت كنيم.

جانشين فرماندهي نيروي مقاومت بسيج با بيان اينكه در شرايط كنوني دوره سلطه سياست‌هاي آمريكا در قرن 20 را پشت سر گذاشته و در سال‌هاي آغازين قرن 21 با شكست سياست‌هاي آمريكا مواجه هستيم، اظهار داشت: ملت و كشور ما بعد از پشت سر گذاشتن تهديدات امنيتي، نظامي و مواجهه با تهديدات اقتصادي، فرهنگي و سياسي به الگويي براي بيداري ملت‌هاي مستضعف و مسلمان جهان تبديل شده است و آنها فهميده‌اند كه مي‌شود در مقابل حكومت‌هاي زورگو و متجاوز ايستاد.

طائب معرفي كشورمان به عنوان الگوي حيات طيبه براي ملت‌ها را گام مهم بعدي دانست و گفت: مي‌خواستند با تهاجم سياسي، ورود به حاكميت دوگانه و ايجاد انشقاق بين مردم و حاكميت، براندازي نرم انجام دهند اما ملت ما ايستادگي كرد و اكنون با معرفت كامل نسبت به دشمن، حركت كشور براي طراحي و پياده سازي حيات طيبه آغاز شده است.

وي در ادامه اتحاد ملي، وحدت بين مردم و مسئولين با ايمان به خدا، تلاش و كوشش براي ساختن كشور و رفع محروميت، توليد قدرت علمي و ثروت را از الزامات حيات طيبه و الگو شدن براي ملت‌ها عنوان كرد و اظهار داشت: بايد با توليد قدرت علمي و ثروت ملي گام‌هاي موفقيت را يكي پس از ديگري برداريم و با ساختن و اداره كشور براساس مباني ديني الگويي خوب براي جهانيان ارائه كنيم و طبيعي است كه دشمن به دنبال بر هم زدن اتحاد ملي در داخل كشور و كنترل قدرت نرم، بر هم زدن انسجام اسلامي و ايجاد تفرقه بين مسلمين باشد و براي مقابله با كارآمدي نظام اسلامي و جلوگيري از پيشرفت‌هاي علمي تلاش كند.

جانشين فرماندهي نيروي مقاومت بسيج با بيان اينكه بايد يكپارچگي كشور را در راستاي اهداف امام (ره)، آرمان‌هاي انقلاب و ارزش‌ها حفظ كنيم، تصريح كرد: دشمن تلاش مي‌كند تا از طريق انجام عمليات رواني اين يكپارچگي ملت و مسئولين را از ما بگيرد و تلاش رسانه‌اي، افزايش پتانسيل تبليغاتي و بودجه تبليغاتي دشمن بر عليه كشورمان در راستاي خلل وارد كردن به رابطه مردم و نظام است.

وي ارتقاء سطوح شناخت از اسلام، انقلاب، وضعيت روز، جبهه گيري دشمن، نوع تقابل‌ها و هدف گيري‌هاي دشمن را از وظايف كنوني دانشجويان دانست و افزود: ما الان بايد بسيج علمي راه بياندازيم و با جهاد علمي به كمك انقلاب بيائيم.

طائب با بيان اينكه علاوه بر نياز به فضاي معنويت و اخلاق اسلامي به رفع محروميت، كمك به مستضعفين و سازندگي كشور احتياج داريم، خاطر نشان كرد: بايد اردوهاي جهادي فعال و طرح هجرت جدي گرفته شود چرا كه اولويت‌هاي ما اينهاست.

جانشين فرماندهي نيروي مقاومت بسيج با تاكيد بر ايجاد يك تحول اساسي در نگرش، ساختار، رفتار و عمل سازمان بسيج دانشجويي اضافه كرد: همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند دانشجوي بسيجي بايد در محيط جامعه و دانشگاه بدرخشد بنابراين بايد در راستاي ارتقاي منزلت و جايگاه دانشجويان بسيجي از نظر علمي، ديني، رفتاري و علمي تلاش شود.

وي از زحمات محمدرضا مرداني رئيس سابق سازمان بسيج دانشجويي تشكر و براي رضا سراج رئيس جديد سازمان بسيج دانشجويي آرزوي موفقيت كرد.

منبع:خبرگزاري فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo