شهید آوینی
 
مقام معظم رهبری: جهت‌گيری عزاداری امام حسين(ع) به سوی تحكيم ايمان و روح تدين در مردم باشد
جهت‌گيری در عزاداری‌های امام حسين (ع) بايد به سوی تحكيم ايمان و روح تدين در مردم، آگاهی‌بخشی، گسترش روح شجاعت و غيرت دينی و جلوگيری از بی‌تفاوتی مردم باشد و اين معنای واقعی بزرگداشت قيام امام حسين (ع) است.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه 19 دی ماه سال 86 در ديدار جمع زيادی از مردم و روحانيان قم با تأكيد بر اينكه امام حسين (ع) پرچمدار و مظهر بصيرت و استقامت هستند، به استقامت ملت ايران در 28 سال گذشته و لزوم بصيرت در انتخابات آينده اشاره و تصريح كردند: انتخابات همواره نيازمند بصيرت است و ملت ايران بايد با بصيرت كامل وارد عرصه انتخابات مجلس هشتم شود و تصميم صحيح خود را بگيرد و اين بار نيز با لطف و عنايت خداوند متعال پيروزی نهايی متعلق به مردم و نظام جمهوری اسلامی ايران خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی در اين ديدار كه به مناسبت سالروز قيام تاريخی مردم قم در نوزدهم دی سال 1356 برگزار شد، اين حركت هوشمندانه مردم قم را يكی از حركت‌های بسيار تأثيرگذار در شكل‌گيری قيام انقلابی مردم بر ضد رژيم طاغوت توصيف كردند و افزودند: نوزدهم دی ماه از مقاطع مهم در تاريخ انقلاب و از مناسبت‌هايی است كه بايد هميشه زنده نگه داشته شود و در اين روز مردم قم هوشياری و همچنين وفاداری خود را به رهبر عظيم‌الشأن انقلاب حضرت امام خمينی (ره) نشان دادند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: در طول سال‌های بعد از پيروزی انقلاب اسلامی برخی افراد بيعت خود را با امام (ره) و انقلاب شكستند كه به ضرر آنان تمام شد، اما اكثريت ملت ايران با حفظ وفاداری، استقامت كردند كه خداوند متعال نيز پاداش اين استقامت را داد و پيروزی در دفاع مقدس و موفقيت‌های روزافزون در عرصه‌های رشد و پيشرفت ملی، از جمله اين پاداش الهی است.

ايشان همچنين با اشاره به هفدهم دی، سالروز واقعه فاجعه‌آميز كشف حجاب از جانب رضاخان افزودند: دشمنان ايران و اسلام براساس يك طراحی و با كمك روشنفكران مرتبط با دربار پهلوی قصد داشتند زن ايرانی را از چارچوب عفاف و حجاب خارج و نيروی عظيم ايمانی را كه به بركت عفاف زنان همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است،‌ نابود كنند.

انتخابات همواره نيازمند بصيرت است و ملت ايران بايد با بصيرت كامل وارد عرصه انتخابات مجلس هشتم شود و تصميم صحيح خود را بگيرد

رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر اينكه برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای زدودن عفت و حيا در جامعه و نابودی خانواده است، خاطرنشان كردند: ملت ايران به ويژه زنان مسلمان با ايمان قوی خود در مقابل اين فشار ايستادگی كردند و نگذاشتند اين توطئه به سرانجام برسد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای قيام امام حسين (ع) و حادثه عاشورا را از جمله مقاطع بسيار مهم در تاريخ بشر و متحول كننده آن خواندند و افزودند: با وجود مخالفت‌های فراوان، اين واقعه در طول زمان زنده مانده است و عاشورا در واقع گنجينه‌ای پرقيمت است كه همه افراد بشر می‌توانند از آن استفاده كنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر اينكه عزاداری امام حسين (ع) به معنای زنده نگه داشتن و حفظ ارزش‌های معنوی الهی است، خاطرنشان كردند: همه عزاداران از جمله گويندگان، وعاظ و مداحان بايد مراقب باشند كه شأن و جايگاه اين حقيقت عزيز را حفظ كنند و مبادا برخی خرافه‌ها يا كارهای غيرمعقول موجب ضايع شدن عزاداری امام حسين (ع) شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای مجلس و منبر امام حسين (ع) را محل بيان حقايق دينی و حقايق حسينی دانستند و تأكيد كردند: مجالس امام حسين (ع) بايد مجالس ضد ظلم، ضد سلطه، و ضد يزيدها، شمرها و ابن زيادهای زمان حاضر باشد.

ايشان با اشاره به تأكيد هميشگی مسئولان و بزرگان نظام اسلامی از جمله امام خمينی (ره) و همچنين آحاد مردم بر برگزاری عزاداری‌های مردمی افزودند: جهت‌گيری در عزاداری‌های امام حسين بايد به سوی تحكيم ايمان و روح تدين در مردم، آگاهی‌بخشی، گسترش روح شجاعت و غيرت دينی و جلوگيری از بی‌تفاوتی مردم باشد و اين معنای واقعی بزرگداشت قيام امام حسين (ع) است.

رهبر انقلاب اسلامی،‌ جنبه عاطفی عزاداری امام حسين را تأثيرگذار بر عواطف و احساسات مردم‌، جنبه عمقی و معنوی آن را موجب آگاهی بخشی به صاحبان فكر و بصيرت دانستند و خاطرنشان كردند: امام حسين (ع) مظهر بصيرت و استقامت بودند و پيروان ايشان نيز بايد اين‌گونه باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای حركت عظيم ملت ايران در انقلاب اسلامی و بالا بردن پرچم ارزش‌های انسانی و دينی در دنيای ضدارزش‌های انسانی را نشان‌دهنده بصيرت ملت ايران و رهبری شايسته امام خمينی (ره) توصيف و تصريح كردند: انقلاب اسلامی معجزه زمان حاضر است؛ زيرا با وجود همه توطئه‌های گوناگون، ملت ايران پيروز ميدان بوده و اين انقلاب مستحكم‌تر از گذشته سرپا ايستاده و دشمن را به عقب رانده است.

ايشان، انتخابات را بسيار مهم و يكی از عرصه‌های بروز عظمت ملت ايران و نظام اسلامی دانستند و افزودند: انتخابات كه تجلی مردم‌سالاری است، در 28 سال گذشته به طور متوسط هر سال در ايران برگزار شده و اين يكی از شاخصه‌های مهم پيروزی ملت ايران است؛ زيرا نشان‌دهنده حضور مردم، تصميم‌گيری مردم و شجاعت نظام اسلامی برای تكيه بر آرا و نظر مردم است.

همه عزاداران از جمله گويندگان، وعاظ و مداحان بايد مراقب باشند كه شأن و جايگاه اين حقيقت عزيز را حفظ كنند و مبادا برخی خرافه‌ها يا كارهای غيرمعقول موجب ضايع شدن عزاداری امام حسين (ع) شود

رهبر انقلاب اسلامی علت انكار اين واقعيت آشكار و واضح را از جانب دشمنان عنود و لجوج مردم ايران، عظمت اين مسئله دانستند و افزودند: نظام اسلامی همواره بر برگزاری انتخابات اصرار دارد و حتی در چهار سال قبل كه عده‌ای با راه انداختن يك نمايش و بازی قصد تعطيلی انتخابات را داشتند، با لطف خداوند و ايستادگی مردم نتوانستند انتخابات را تعطيل كنند.

حضرت آيت‌ا‌لله خامنه‌ای با اشاره به وظيفه مردم و همچنين مسئولان و نخبگان در قبال انتخابات خاطرنشان كردند: بايد جايگاه، ارزش و عظمت انتخابات حفظ شود و مردم با اميد و اعتماد به پای صندوق‌های رأی بروند.

ايشان با اظهار تأسف از برخی سخنان درخصوص مراقبت از تخلف در انتخابات تأكيد كردند: در 28 سال گذشته همواره انتخابات در اين كشور در سلامت كامل برگزار شده است. چرا برخی افراد با اين سخنان كه اميدواريم از روی غرض ورزی نباشد، به حيثيت انتخابات خدشه وارد می‌كنند.

رهبر انقلاب اسلامی اظهارات برخی ديگر از افراد را مبنی بر دعوت از ناظران بين‌المللی و دشمنان ايران برای نظارت بر انتخابات‌، بی‌شرمی و بزرگ‌ترين جسارت به ملت ايران خواندند و خاطرنشان كردند: مسئولان اجرايی و نظارتی انتخابات همواره به وظيفه خود در حفظ امانت آرای مردم به خوبی عمل كرده‌اند و در انتخابات مجلس هشتم نيز به همين صورت خواهد بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأكيد مجدد بر رعايت اخلاق انتخاباتی از جانب جناح‌ها و گروه‌های سياسی و پرهيز از بداخلاقی، اهانت و تهمت، به لزوم هوشياری در مقابل تحركات دشمن از جمله سخنان چند روز پيش رئيس‌جمهور امريكا مبنی بر حمايت از فلان دسته در ايران اشاره و تصريح كردند:‌ حمايت امريكا از هركسی در ايران يك ننگ است.

ايشان افزودند: هم مردم و هم آن دسته‌ای كه رئيس‌جمهور آمريكا از آن اعلام حمايت كرده است، بايد فكر كنند كه چرا آمريكا می‌خواهد از آن دسته حمايت كند و آن دسته چه نقصی داشته كه آمريكا را به فكر حمايت از آن انداخته است.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را متعلق به مردم، ‌نظام جمهوری اسلامی و اسلام دانستند و تأكيد كردند: بايد مراقب بود كه انتخابات ملعبه دست بيگانگان نشود و گروه‌ها و افراد سياسی بايد مرزهای خود را با دشمن مشخص كنند؛ زيرا اگر اين مرزها كم‌رنگ و يا پاك شود، احتمال عبور دشمن از اين مرزها و يا افتادن همراه با غفلت برخی افراد خودی در دامن دشمن وجود دارد.

بايد مراقب بود كه انتخابات ملعبه دست بيگانگان نشود و گروه‌ها و افراد سياسی بايد مرزهای خود را با دشمن مشخص كنند

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: گروه‌ها و افراد سياسی علاوه بر متمايز كردن مرز خود با دشمن،‌ بايد مرز خود از با مزدوران، نوكران و افرادی كه در خدمت دشمن هستند، نيز مشخص كنند.

ايشان حضور در انتخابات را نيازمند بصيرت دانستند و تأكيد كردند: مردم ايران بايد به طور كامل مراقب دشمن و مواضع او باشند تا بتوانند تصميم صحيح خود را بگيرند و مطمئناً اين بار نيز با لطف، عنايت و هدايت خداوند، ملت ايران و نظام جمهوری اسلامی از اين آزمون سربلند بيرون خواهند آمد. 

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo