شهید آوینی
 
رهبر معظم انقلاب در جمع پر شور مردم ابرکوه :دولت حقا و انصافا به طور خستگی ناپذیر مشغول کار و تلاش است

رهبر معظّم انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیّت انتخابات مجلس هشتم تاکید کردند: ملّت زنده، جوان و پرانگیزه ایران این انتخابات را بر خلاف خواست بیگانگان، به انتخاباتی پرشور و پرفروغ تبدیل خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی صبح امروز در چهارمین روز سفر به استان یزد در جمع پرشور مردم ابرکوه، "احساس مسئولیت دولتمردان و مسئولان نظام در قبال مردم" و "همّت و خودباوری ملّی" را دو عامل استمرار پیشرفت های کشور خواندند و با اشاره به اهمیّت انتخابات مجلس هشتم تاکید کردند: ملّت زنده، جوان و پرانگیزه ایران این انتخابات را بر خلاف خواست بیگانگان، به انتخاباتی پرشور و پرفروغ تبدیل خواهد کرد.

ایشان با تشکّر صمیمانه از ابراز احساسات گرم مردم شهر باستانی و بسیار کهن ابرکوه، برخورداری مردم ایران از انگیزه های تحرک آفرین را از برکات انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: جوان و پرانگیزه بودن یک ملّت، آینده آن کشور را تضمین می کند و روح ملّت ایران به توفیق الهی جوان و پرامید است.

رهبر انقلاب اسلامی، فقدان احساس مسئولیّت در مقابل مردم را از آفات دردناک رژیم گذشته خواندند و افزودند: دولتمردان آن رژیم، فقط در مناطقی به دنبال کار بودند که برای خودشان سود و نفعی داشته باشد، اما انقلاب این عرف را عوض کرد و احساس مسئولیّت و نگاه عادلانه در قبال مردم همه مناطق کشور را مهّم ترین وظیفه دولتمردان قرار داد که تلاش دولت برای رسیدگی به شهرها و مناطق دور و نزدیک، نتیجه چنین احساس مسئولیتی است.

ایشان همّت و خودباوری مردم را دومین عامل پیشرفت کشور دانستند و با اشاره به تلاش تبلیغاتی استعمار برای ایجاد احساس خودکم بینی در ملّت ایران افزودند: انقلاب اسلامی فضای جامعه را از هوای آلوده خودکم بینی پاک کرد و ملّت ایران امروز با تکیه بر اسلام و ایمان، استعدادهای درونی و تاریخ مشعشع و تابناک خود، مسیر پیشرفت را طی می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر تقویت نگاه امیدوارانه ملّت به آینده افزودند: پس از انقلاب، پیشرفت های زیادی به دست آمده، اما این دستاوردها با توجّه به شان و جایگاه حقیقی ملّت ایران، کافی نیست و برای دستیابی به این جایگاه رفیع باید شتاب پیشرفت کشور را افزایش دهیم.

ایشان همّت ملّی را رمز استمرار توفیقات ملّت و کشور برشمردند و افزودند: هر کس در هر جای این کشور پهناور و در هر شغلی مشغول کار است، باید در قبال پیشرفت ایران عزیز، احساس وظیفه کند و با انجام دادن صحیح وظایف خویش، سهمش را در حرکت عمومی ملّت برای دستیابی به اهداف و آرمان ها ایفا نماید.

حضرت آیت الله خامنه ای ارائه اسلام متناسب با زمان را از خدمات به یادماندنی ملّت ایران به جامعه بشری ارزیابی کردند و افزودند: امروز تفکّر پیشرفته سیاسی - اجتماعی اسلام که جمهوری اسلامی ایران آن را ارائه کرده است، می تواند راهنما و سرمشقی برای ملّت های تشنه معنویت و سعادت باشد که اندیشمندان باانصاف جهان نیز بر این واقعیت صحّه می گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت حقا و انصافا به طور خستگی ناپذیر مشغول کار و تلاش است و علاوه بر خدمات مادّی و عمرانی و رسیدگی به مشکلات مردم، با سربلندی و افتخار شعارها و ارزش های انقلاب را مطرح می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای عزم راسخ حضور در صحنه و نشاط و تحرک ملّت را مایوس کننده طراحان توطئه های جهانی برشمردند و افزودند: ملّت ایران در مقابل افکار عمومی و نگاه جهانیان در هیچ مسئله ای اظهار ضعف و عقب نشینی نخواهد کرد.

ایشان با تجلیل از ایستادگی مردم و مسئولان در موضوع هسته ای خاطرنشان کردند: این پایداری، یک ضرورت و نیاز ملّی است، چرا که اولا اگر امروز تلاش برای بهره برداری از انرژی هسته ای را پیگیری نکنیم، از جهان عقب خواهیم ماند و ثانیا هر گونه انفعال، به دشمن جرات پیشروی می بخشد، بنابراین همانگونه که آحاد ملّت در سراسر کشور تکرار می کنند، دستیابی به این قدرت علمی و قدرت انرژی هسته ای حقیقتا حق مسلّم ملّت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین حضور گسترده در انتخابات 24 اسفند را نمایش عزم راسخ و قدرت و تصمیم ملّت ایران خواندند و افزودند: بیگانگان همیشه درصدد کم فروغ کردن انتخابات و بی اعتنایی مردم به صندوق های رای بوده اند، اما مردم در انتخابات مجلس و انتخابات دیگر درست نقطه مقابل خواست آنان عمل کرده اند و با احساس مسئولیت بیشتر در صحنه حضور یافته اند که امیدواریم در انتخابات آتی نیز همین گونه باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای انتخابات را میدان رقابت مثبت، پرشور و پرفایده برشمردند و با تاکید بر لزوم پرهیز شدید و کامل نامزدها و هوادارانشان از "بداخلاقی های انتخاباتی، بدگویی، تهمت و اهانت" افزودند: امیدواریم خداوند در انتخابات هشتمین دوره مجلس نیز به ملّت ایران توفیق ادای وظیفه عنایت کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان رسیدگی به مشکلات مردم نجیب استان یزد از جمله مردم صمیمی و خونگرم شهر ابرکوه را ضروری برشمردند و افزودند: کشور از امکانات مسئولان دلسوز و نیروهای کارآمد خوبی برخوردار است و باید با برنامه ریزی، شتاب حلّ مشکلات و پیشرفت کشور را بیشتر کرد.

در ابتدای این دیدار که در ورزشگاه شهید پوراکبری شهر ابرکوه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، امام جمعه این شهر، ضمن خوشامدگویی به رهبر انقلاب اسلامی، گزارشی از برخی مشکلات این شهر از جمله کمبود آب بیان کرد.

منبع: سايت فرهنگ انقلاب اسلامي

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo