شهید آوینی
 
آيت‌الله وحيد خراسانی: نغمه‌های نامناسب و آهنگ‌های مبتذل از آفات عزاداری‌ است
آيت‌الله العظمی وحيد خراسانی گفت: نغمه‌های سبك و نامناسب و آهنگ‌های مبتذل از آفات عزاداری است، اين مراسم‌ بايد بر طبق روش سلف صالح، همان گونه با اخلاص، تقوا و پاكی همراه باشد.

به نقل از روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، آيت‌الله العظمی «حسين وحيد خراسانی» نيز در ديدار مسئولان شورای هيئت‌های مذهبی با ايشان، گفت: مداحان مراقب باشند به عظمت اهل بيت (ع) ضربه نزنند.

وی در ادامه تصريح كرد:‌ نغمه‌های سبك و نامناسب و آهنگ‌های مبتذل از آفات عزاداری است. اين مراسم‌ بايد بر طبق روش سلف صالح، همان گونه با اخلاص، تقوا و پاكی همراه باشد.

خراسانی با بيان اينكه برنامه‌های دسته‌های عزاداری بايد توام با تقوا باشد، تاكيد كرد: عزاداری‌ها بايد طبق روش‌ها و سنت‌های گذشته باشد.

اين مرجع تقليد خطاب به مسئولان شورای هيئت‌های مذهبی يادآور شد: هيئت‌های مذهبی در ماه های محرم و صفر هنگام سوگواری از آفات عزاداری دوری كنند.

آيت‌الله وحيد خراسانی در ارتباط با مداحان و سبك‌های مورد استفاده از سوی آنها، ‌بيان داشت: مداحان بايد از اجرای آهنگ‌ها و سبك‌هايی كه طرب‌انگيز است خودداری كنند.

اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به رسالت همه پيامبران الهی (ع) مينی بر رساندن انسان به مقام معرفت و عبادت خداوند، گفت: معرفت و عبادت مقدمه همه بساط خلقت است. گرياندن مردم كار عظيمی است و مداح در صورت داشتن اخلاص و معرفت می‌تواند مردم را به بحث توحيد و معرفت دعوت كند.

آيت‌الله وحيد خراسانی در ادامه تصريح كرد: بايد تلاش كنيم تا مقام والای امام حسين (ع) را بشناسيم و برای قرار گرفتن در دستگاه سيدالشهدا (ع) نيازمند خلوص، صفا، تقوا و پاكی عمل هستيم چرا كه دستگاه ايشان دستگاه قرب به خداست.

وی تأكيد كرد: اگر عمل توام با تقوا و اخلاص باشد می‌توان در زمره ياران حضرت امام حسين (ع) قرار گرفت.

اين مرجع تقليد همچنين خطاب به حاضران گفت: كار شما مهم است اما مسئولان هيئت‌ها بايد مراقب باشند كه برنامه‌هايشان به گونه‌ای نباشد كه دختران و پسران يكديگر را تماشا كنند كه اين مسئله از آفات هيئت‌هاست.

آيت‌الله وحيد خراسانی همچنين متذكر شد: يك مداح بايد رعايت برخی مسائل را داشته باشد چرا كه اسم او در دفتر سيدالشهدا ثبت می‌شود. گرياندن مردم كار عظيمی است و مداح در صورت داشتن اخلاص و معرفت می‌تواند مردم را به بحث توحيد و معرفت دعوت كند.

وی با بيان اين كه شما مداحان اگر با اخلاص و نيت پاك مجالس عزداری را برگزار كنيد نام شما در فهرست صديقه كبری(س) قرار می‌گيرد، افزود: شما مداحان بايد بدانيد كه منصب مهمی داريد و دسته‌های عزاداری‌های شما اگر درست برگزار شود، مرهمی بر جراحت‌های ائمه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo